It wasn't me... - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu It wasn't me... - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

It wasn't me...

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

16 December 2010 | Frankrijk, Val Thorens

En ineens is het alweer 10 december (eigenlijk is het al 16 december, maar een week geleden begon ik aan mijn blog). Sinterklaas is allang weer terug naar Spanje en ik denk dat zijn schimmel Americo geen zin had om de berg op te galopperen, want ik heb er helemaal niets van meegekregen dat ie uberhaupt in het land was. En heel misschien dat de rednose reindeers van de kerstman overvliegen, maar ook dat betwijfel ik ten zeerste.

De dagen vliegen voorbij, maar niet omdat ik het zo druk heb. Ik heb het gewoon naar mijn zin! Een heerlijke combi van werken, chillen en stappen! Op de drukke aankomstdag zaterdag na, is het allemaal heel goed te behappen.

Sinds een dikke week is mijn aantal roomies van 1 gestegen naar 2, want aangezien er afgelopen week zo'n 3.000 Engelse studenten van Oxford en Cambridge aanwezig waren in Val Thorens was er even geen plek voor mijn Husk-collega en mij in onze Residence. Oplossing? Met zn tweetjes bij onze Sunweb-collega inwonen voor een dikke week.

Leuk hoor!! Maar wel een beetje crowded house. Ik slaap in het stapelbed in de gang en mn Husk- en Sunweb-collega in de woonkamer. En uiteraard hebben we al onze koffers, tassen, boodschappen, snowboardspullen etc gezellig meegenomen. En dat resulteert in een groot rommelhok! Voor onszelf niet zo'n groot probleem, maar als we bezoek krijgen weet ik zeker dat er meteen een stempel op ons voorhoofd wordt gedrukt met 'megarommelmaker'. Ach...wie zou er nou bij ons op bezoek komen. *Ahum* Kom ik later op terug...

Afgelopen maandag ben ik begonnen aan mijn snowboardlessen. Bij de Ecole du Ski Francais kan ik aansluiten bij de groepslessen die 6 dagen van 9 tot 12 zijn. Ideaal!! Alleen is het tot nu toe bij die zondag gebleven. Volgende week herkansing. Deze week waren er wat 'bijkomende zaken' die ervoor zorgden dat ik het niet kon opbrengen om 9 uur 's ochtends fris en fruitig bij mn leraar Guillome op de piste te staan. Wel erg leuk zo'n les voor beginners hoor. Je leert hoe je je schoenen in de bindingen vastmaakt, een beetje steppen, feeling krijgen met je board, de toe/heel beweging, bochtjes maken. Ging op zich best ok, dus ik ga zondag weer met goede moed beginnen.

En nu is het 16 december, heb ik weer één roomie en ben ik voor de tweede keer aan mijn lessen begonnen. Toch heb ik de 6 dagen x 3 uur in de sneeuw spelen weer niet afgemaakt. Eigenlijk is uitstellen niks voor mij, maar met in je achterhoofd dat ik hier nog 5 maanden zit wordt dat wel heel erg makkelijk. En als het
-24 graden is, blijf je gewoon liever in je bedje liggen dan je drie lagen tellende outfit aan te trekken en met je snowboard onder de arm naar de les te lopen.

Nu ik bijna een maand op de bergtop woon, heb ik wel weer een aantal hilarische en denkwaardige momenten meegemaakt. Hieronder volgen een aantal in willekeurige volgorde:

1. Tip: als je iets jong, strak en lekkers mee naar huis neemt en je denkt slim te zijn door de sleutel aan de binnenkant van de deur te laten zitten zodat je collega's niet binnen kunnen komen om jouw romance live mee te maken... Vergeet dan ook niet om de deur op slot te draaien. Anders kan het dus voorkomen dat je verovering de hoek van het bed induikt, jij je collega's vriendelijk doch ietwat zenuwachtig en verschrikt verzoekt om even geduld te hebben voordat ze de kamer binnenstappen. Wie er zo onnozel is geweest, laat ik even achterwege ;)
2. Op een koude winterdag sta je met je Husk-collega op de bus te wachten en hoor je ineens een aantal mannenstemmen zingen... 'Heeeeheeee baby oeh ah! I wanna knooohohohohw if you'll be my girl!' Nieuwsgierig als we zijn, kijken we om het hoekje van het bushokje, zien niks, horen ineens 'jooeehooeee' van boven klinken, kijken die richting op en zien 5 mannen met duikbrillen op poedelnaakt op hun balkon met hun achterste en voorste schudden. Ik zeg: 'OMG!!!'
3. Als je vier vrouwen in een auto van Val Thorens naar Grenoble laat rijden op zoek naar een winkelcentrum met een H&M en Mac Donalds (2 hele belangrijke USP's) vraag je om problemen. 2 Huskers en 2 Sunwebbies meezingend met de Hof van Hollandmix 2010 na een 2 uur durende rit op zoek naar dat ene winkelcentrum met die trap naar de gouden M'etjes. Zullen we achterwege laten dat we er eigenlijk in één keer waren, maar aan de achterkant van deze shoppingmall uitkwamen waardoor mijn Sunweb-collega de conclusie trok dat dit 'het' winkelcentrum niet kon zijn waar we naar op zoek waren. Want ja het zag er pauper uit en het had geen trap aan de voorkant. Nee duh!! We stonden aan de verkeerde kant dummies! Had ons weer een ritje van 45 minuten extra gescheeld en een telefoontje naar onze mannelijke Husk-collega met de vraag of hij even kon googlen in welke straat de H&M in Grenoble zat. Ow toch wel in Grand Place... Hmmzzz... Merde!

Anyways... dit was een greep uit memorabele momenten uit het leven van een guide (fonetisch gespeld: giede) van Husk.

Ondertussen komen er week na week leuke gasten aan in Valtho. We zijn al meerdere keren bij gezellige gasten uitgenodigd om te komen eten en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Kip Tandoori, ossenhaaspuntjes... het wordt allemaal met liefde voor ons gekokkereld. En als dank maken wij dan pannekoeken. Want dat kunnen wij heel goed :) En het bewijs dat ik hier weer lekker de bloemetjes buitenzet, is op nationale tv geweest. Op een avond dat Snowboardmagazine op RTL5 werd uitgezonden bleek ik daar een welgetelde 3 seconden bouncend in voor te komen. Genoeg om herkend te worden, want diverse smsjes en berichtjes op mn Facebook attendeerden mij hierop. Thx hiervoor :)

Zo... genoeg geouwehoerd voor nu. Rest mij nog te zeggen dat ik jullie allemaal heel erg mis! De kerst staat voor de deur en ik zie er nu al als een berg tegenop (wat een leuke woordspeling gezien het feit ik er op één woon). Van de week maar ff kerstcadeautjes shoppen voor mn allergrootste kleinste vrienden Jayden en Kylano. En dan naar La Poste om ze hopelijk op tijd in Les Pays Bas te laten bezorgen. Sugaraunt kan je ook prima vanuit Val Thorens spelen!

A bientot et joyeuxes fêtes!!!

XOXO

  • 17 December 2010 - 06:44

    Marian:

    Ik had ook niet gedacht dat jij het was hihi. Weer erg leuk om te lezen, have fun! En waar blijft de actiefoto van je op snowboard?

  • 17 December 2010 - 08:23

    Viv:

    Hahaha wat een geweldig verhaal Gwen!
    Thanks for making me laughing on the early morning;-)

    Ga zo door met genieten!!
    Maareh.. Ga dat boarden nou wel 'ff' onder de knie krijgen; dan wordt het nóg leuker!!!

    P.s. was jij dat nou met die sleutel?
    Hilarisch verhaal, maar neem aan dat je het niet zo zou plaatsen als jij het was.. En gezien je titel van je verslag.... Haha!

    Xxx

  • 17 December 2010 - 08:39

    Christine:

    Whahahah dat was ze wel hoor viv!!! Jihaaaaaa dat heb je als je, je haar blond verft he, dan ga je, je er vaak ook een beetje naar gedragen hahaha....

    Miss u skatttie!

  • 19 December 2010 - 08:12

    Cherelle:

    Miss u alot siisssie, maar goed om te horen dat jij je wel zo vermaakt!!! :D

    Hihi altijd die leuke verhalen van jou! Wanneer kom je weer op skype?!

    (L) U

  • 28 December 2010 - 07:24

    Je Sissy:

    Missssssssssssssssssssss you a lotty................................Heb me ook weer rotgelachen om je fantastische verhaal hihihihi
    Jayden is dolblij met zijn nieuwe boots evenals Kylano!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 106489

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: