Stilte voor de storm - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Stilte voor de storm - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Stilte voor de storm

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

25 April 2010 | Griekenland, Athene

De aswolk is inmiddels alweer bijna oud nieuws en ik zit gelukkig nog steeds op Kreta. Heel even was er namelijk sprake van dat ik terug ging naar Nederland.

Omdat vliegen naar Nederland niet mogelijk was door de gevolgen van de vulkaanuitbarsting op IJsland, boden we onze gasten een 3-daagse bus/boot reis aan terug naar Amsterdam. And guess what... de aanwezigheid van reisleiding was noodzakelijk om de Griekse buschauffeur de weg in Nederland te wijzen. Gelukkig was er afgelopen maandag last minute een vlucht mogelijk naar Barcelona om vervolgens per bus naar Nederland te worden vervoerd. Een opluchting voor de gasten, maar ook zeker voor mij... Als 't niet nodig is, ga ik echt niet eerder van 't eiland dan eind september.

Dinsdagavond zou er nog een vlucht naar Barca vertrekken, maar na 3 uur vertraging kregen de gasten te horen dat ze rechtstreeks naar Amsterdam vlogen. Hun irritaties veranderden in een paar seconden in blijdschap en het gejuich achter de douanecontrole was bij de balies te horen.

Sinds vrijdag hebben we weer aankomsten en daar is iedereen op 't eiland blij om. Want je wordt hier niet alleen door gasten aan 't jasje getrokken, maar ook door de eigenaren van winkels, restaurants en clubs. De Kretenzers worden zenuwachtig van de stilte op 't eiland, dus iedereen wil weten of 't een goed seizoen gaat worden. Ik kan 't me voorstellen, maar net als hen ben ik erg blij met het feit dat het eindelijk een beetje op gang komt.

Morgenochtend heb ik twee meetings voor de gasten die vanavond aankomen en moet ik 's middags naar kantoor. 's Avonds heb ik een departure en een arrival rond 22.00 uur, dus wordt een latertje. Maakt niet uit. Is nog niks in vergelijking met aanstaande vrijdag. 9 vluchten met in totaal bijna 1.000 gasten voor heel Kreta. Looking forward to it!

Het nachtleven komt eindelijk ook een beetje op gang! Vrijdag ging ik stappen in El Paradiso en ik was gewoon verbaasd dat er andere mensen waren dan wij! Die nacht hebben Angela en ik de leukste avond stappen so far gehad. Samen deden we dancebattles tegen jongens van een animatieteam, timesharing gasten en ergens vroeg in de ochtend tegen een stel Griekse breakdancers. Ok... daar konden we niet tegenop, maar heej... zij kennen de New Dutch Shuffle niet ;)

Gisternacht hebben we 't nog ff dunnetjes overgedaan. Eerst met het inmiddels 14-meiden-tellende-team heerlijke meze (=verschillende typisch Griekse gerechten) gegeten ergens in de bergen. Naar de opening van Crazy Shark, drankje gedaan bij Paul van Brothers, toen naar New York, Amnesia en vervolgens tegen beter weten in een hapje eten bij McDelly's. De vogeltjes floten alweer vrolijk toen ik mn bedje instapte.

Je kan je voorstellen dat ik erg blij was met mn vrije dagje vandaag die ik voornamelijk slapend op het strand heb doorgebracht.

En dan de hamvraag die al mijn vriendinnen me stellen. Hoe zit het met de mannen Gwen?? Uhm... welke mannen? Hier loopt op dit moment niet veel soeps (lees: niks) rond. Ik denk dat ik daarvoor toch echt weer terug moet naar Nederland haha...

Toch een beetje zuur dat mijn vriendinnen op dit moment partyen @ Bloemendaal met mn favo dj's. Maar ja... can't have it all. Vanaf volgende week komt de eerste lichting barpersoneel binnen, dus wie weet... Girls ik hou jullie op de hoogte ;)

Ik drink nog ff mn drankje @ Sweet Home en dan ga ik weer richting mn appartementje.

Kalinichta xxx

• 26 April 2010 - 17:15

Marian:

Mannen..... daar heb je het vanaf vandaag toch veel te druk voor?! Aan de andere kant, tussen die 1000 nieuwe gasten kan best een leuk exemplaar zitten :-)

• 27 April 2010 - 07:02

Cherelle :

Whoeeehoeee ben zo blij dat je het daar zo naar je zin hebt! Wordt er vrolijk van als ik het lees, en je kan altijd al zo leuk verhalen vertellen! hihi

Nou ik ga zo officieel mn reis boeken naar Dushi Curacao voor 16 dagen! Pff best spannend weer in mn eentje!

Ga zeker aan onze topvakantie terugdenken!

Nou schattie geniet lekker ik zie je ook alweer snel gelukkig ben ik dan niet zo wit :P

Lovveeeee you! Youre sister! (L)!

• 28 April 2010 - 19:03

Shanny: