Ik kom terug! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Ik kom terug! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Ik kom terug!

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

05 September 2010 | Griekenland, Athene

Slapen is voor apen! Eén ding is zeker... voor reisleiding is het in ieder geval niet weg gelegd. En ok... eerlijk is eerlijk. Daar heb ik zelf natuurlijk ook invloed op, maar werkweken van 80 uur zijn hier heel normaal.

Waar ik de energie vandaan haal om dan nog zo vaak te gaan stappen? Geen idee!? Maar ik weet wel dat het meer energie oplevert dan kost. Een half jaar als hostess op Kreta werken is een hele ervaring, maar zonder mijn stapavondjes was het lang niet zo enerverend geweest. Zondag is mijn vaste vrije dag en op zaterdagavond stappen gaat altijd mal. Mijn record thuiskomen staat op dit moment op 11 uur 's ochtends :P

Inmiddels is het hoogseizoen voorbij en maakt het laagseizoen langzaam maar zeker haar intrede. Er komen minder vluchten aan, op mn welkomstmeetings bij acco's zijn maar 4 mensen in plaats van 20, de feesten op Starbeach zijn voorbij, geen reps van jongerenmerken als Gogo/Traxs/X-travel/Beachmasters meer te bekennen, het Nederlandse barpersoneel is voor 90% naar huis en de barstreet is 's nachts niet meer massaal maar gewoon gezellig druk.

En ik geniet ervan!! Eindelijk weer ruimte in Hof van Holland en niet hutjemutje tussen zwetende en naar alcohol stinkende mensen staan. Maar over het hoogseizoen heb ik bijna nog geen woord gerept, want door alle drukte is het alweer ffies geleden dat ik een blog heb geschreven.

De dagen waren lang in het hoogseizoen. Erg veel vertragingen en vooral als je de nachtvlucht hebt, is dat geen pretje. Knikkebollend in de transferbus in de veronderstelling dat dat heus niet opvalt als je je zonnebril op hebt.

Elke dag buiten de deur ontbijten, lunchen en dineren, want thuis zitten was geen doen. De gemiddelde temperatuur heeft hier de afgelopen maand rond de 40 graden gelegen. En als je geen airco in je appartement hebt, wil je daar echt niet zijn. Laat staan koken...

En zoals ik in het begin van het seizoen veel op Starbeach lag, hadden we nu onze private pool. Net buiten het centrum van Chersonissos een zwembad bij zee waar eigenlijk alleen maar reisleiding kwam. Heerlijk om daar in je vrije uurtjes ff bij te slapen op een luchtbedje in het water, mn kleurtje een update te geven en de laatste nieuwtjes en verhalen uit te wisselen met collega's.

Stakingen waren ook een issue tijdens het hoogseizoen. Soms kwam ik high terug van het toilet op kantoor, want daar stond zo'n 50 liter benzine te geuren. De chauffeurs die benzine leveren bij de tankstations waren namelijk in staking. Wij waren zo slim geweest om in te slaan, maar toen dat op een gegeven moment ook op was werd het lastig. Vlak voordat de staking werd opgeheven, gingen de tankstations soms een paar uur open. Dan mocht je een maximaal aantal liter tanken, waar je onoverdreven 2 uur voor in de rij stond. In de brandende zon wel te verstaan! Geen pretje dus... In de media werd ook gesproken over schaars voedsel in Griekenland. Wat als gevolg had dat gasten bij aankomst vroegen of ze nog wel wat konden eten op Kreta. Gelukkig was het hier niet zo erg! Over gebrek aan eten hebben we hier nooit hoeven te klagen.

Jelmer is een weekje bij me op bezoek geweest. En vrijdag is Stefan weer richting Nederland gevlogen na een weekje vakantie bij mij. Erg leuk om mensen van thuis bij je over de vloer te hebben. Ook erg leuk om te zien dat je collega's dat gewoon overnemen op 't moment dat ik moest werken. 'Heb je luchthaven Gwen? Geen probleem joh... ik ga wel met 'm uit eten? Moet je de hele dag werken Gwen? No problem! Wij hebben vrij. Hij kan wel mee naar Chrissie Island.' Leuk! Hoefde ik me ook niet schuldig te voelen dat ik ff wat minder tijd had.

En ja... ook mijn grote liefde/verleiding is langs geweest op Temptation Island. Grote verwachtingen geschept, maar daar is niks van terecht gekomen. Het is goed, het is klaar. De knop om mn gevoel uit te zetten zoeken is niet meer nodig. Gek om ergens een punt achter te zetten terwijl het nooit tot een relatie is gekomen. Ok... ik heb een paar moeilijke dagen gehad, maar nu ben ik er helemaal klaar mee!!

Gelukkig was er hier genoeg afleiding! Lieve collega's en het programma "De zomer voorbij" met Jan Smit, Nick en Simon, de 3 J's, Jim en Lyza waren hier. Echt super!! Ook zijn er eerder opnames gemaakt voor het programma "Oh, Oh, Cherso!". Dat wordt op dit moment uitgezonden op donderdagavond op RTL5... OMG!! Ze zijn nog erger dan dat ze eruit zagen hahahah...

Al met al heb ik een geweldig seizoen op Kreta gehad en gaan morgen de laatste twee weekjes in. Een dubbel gevoel, want ook al kijk ik er verscrhikkelijk naar uit om mn familie en vrienden weer te zien, ik ga iedereen hier zo missen.

Vooral mn mattie/collega Roos, allerliefste collega's Crystel en Ilse, maar ook het zonnetje, het stappen op elke willekeurige dag, het barpersoneel, de hectische dagen, gewoon alles!!

En ja... dan ga je nadenken. Wat ga ik straks dan doen als ik terug ben in Nederland? Ik heb geen huis, ik heb geen werk, ik heb geen vriend...!? Fuck it! Ik ga gewoon nog een seizoen doen. Dus als het goed is, staat Gwen straks op de piste voor een paar maanden. 20 september ga ik naar Nederland, eind sept/half okt krijg ik te horen wat mijn bestemming wordt en begin december vertrek ik alweer.

2,5 maand de tijd om de schade van het afgelopen half jaar in te halen met my friends and family om vervolgens een nieuw avontuur aan te gaan!! Mijn voorkeur gaat uit naar een drukke bestemming in Oostenrijk als Kirchberg, Mayrhoven of Gerlos. Maar ook van Valtho word ik wel vrolijk hahah...

Maar eerst hier nog 2 weekjes 200% genieten. De afgelopen 3 dagen tot het licht aanging in het Hof geweest en daardoor vandaag tot half 6 uitgeslapen. Genieten... dat is het sleutelwoord voor de laatste loodjes hier in Cherso. Donderdagavond vertrekken Roos en ik naar Chania. De meest westelijke provincie op het eiland. Daar blijven we een nachtje slapen en de volgende dag gaan we Elafonisi bezoeken; een rustige badplaats aan de zuidkust met een Caribisch zandstrand. Google 't maar 's and eat your heart out ;) Kreta is zoveel meer dan Starbeach en het nachtleven van Chersonissos!

Ik denk dat hierna nog één blog volgt en dan is het 2,5 maand even radiostilte.

I miss you all!!

xXx





  • 05 September 2010 - 18:51

    Marian:

    Hoi Gwen,

    Weer super leuk om te lezen over je belevenissen. We gaan zeker eten als je weer terug bent! Tot gauw.

    Liefs Marian

  • 05 September 2010 - 19:00

    Judith:

    Jeej Gwen, ik krijg gewoon heimwee naar Kreta en ik ben er nog nooit geweest hahaha...!! Tis omgevlogen he!!! Maar wel leuk dat je straks weer ffies terug bent, ben heul benieuwd naar je verhalen!

    X Juud

  • 05 September 2010 - 20:49

    Sissie:

    He Sis!!

    Leuk om weer even van alles te lezen ook al was ik hier al van op de hoogte, maar je schrijft altijd zo leuk hihi :D Kan echt niet wachten om je weer te zien!!

    Nog eventjes, ik tel de daagjes af!!

    (L) u 2 much!

  • 06 September 2010 - 17:55

    Shanny:

    We zijn aan het aftelluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!Kan nie w8ten tot we je hier hebben!!!En Jayden kan al helemaal niet wachten hij vertelt aan iedereen die het wil horen dat zijn Gendy over 2 weken terug komt en bij ons komt wonen dus ook de babydokter (gynecoloog) krijgt het hele verhaal hihihihi kom snel terug en doe voorzichtig!!!
    Kusssssssss van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 106493

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: