Geen wolkje aan de lucht - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Geen wolkje aan de lucht - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Geen wolkje aan de lucht

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

18 April 2010 | Griekenland, Athene

Op de aswolk boven Europa na dan… De afgelopen week is weer in sneltreinvaart voorbij gegaan. Ook al zijn er nog niet superveel gasten… Ik ben van ’s ochtends tot ‘s avonds onder de pannen met allerlei werkzaamheden. En die variëren van het maken van informatiemappen, het vullen van informatieborden, het langsbrengen ervan, het schrijven en vullen van welkomstenveloppen, bezoekmomenten van acco’s, mijn administratie op orde houden tot… het informeren van gasten over hun vlucht terug naar Nederland. Want inmiddels is heel de wereld op de hoogte… Het luchtverkeer in Europa ligt al een aantal dagen plat door een enorme aswolk ten gevolge van een vulkaanuitbarsting op IJsland! De laatste uitbarsting is bijna 200 jaar geleden, maar toen bestonden er nog geen luchthavens en vliegtuigen. Dus hoe lang ´t gaat duren is niet bekend. We bekijken het per dag…

Wat betekent deze overmachtssituatie op Kreta? De gasten die vrijdagochtend en vandaag zouden vertrekken, verblijven nog steeds op het eiland. De gasten die zouden aankomen, verblijven nog steeds in Nederland. Onze nieuwe Sunweb-collega Kiki is daarom helaas ook nog niet aangekomen. En wanneer de vluchten wel weer gaan? Het is lastig… Gelukkig zijn er gasten die staan te springen om nog wat langer van de zon te genieten, maar de ander wil maar wat graag terug naar ons kikkerlandje. Gelukkig hebben wij veel garantieaccommodaties. In dit soort situaties kunnen gasten in hun eigen appartement of hotelkamer blijven zonder extra kosten. Mensen die niet in zo’n garantieaccommodatie verblijven, kunnen of vanaf de tweede nacht tegen betaling langer blijven of worden overgebracht naar een garantieaccomodatie.

Maar we gaan gewoon vrolijk verder… Ik zie steeds meer bekende gezichten hier in Chersonissos en wonderbaarlijk gezien herkennen ze mij ook nog. Wonderbaarlijk, omdat mijn zusje Cherelle en ik hier afgelopen september maar 8 dagen hebben doorgebracht. Ter verduidelijking… Alleen Sunweb, Sudtours, Jiba en Vaya verwachten dit jaar al bijna 17.000 gasten in Chersonissos en omgeving. Toch leuk om dan te zien en horen dat ze jouw gezicht hebben onthouden. Zo wist de manager van ons vaste eetadres ‘Il Primo’ me gisteren te vertellen dat we altijd front row zaten om “aapjes” te kijken en een barman zelfs op welke krukken we bij hem van heerlijke cockails genoten. Geweldig!!

En de contacten die ik in die 8 dagen heb opgedaan, werken enorm in mijn voordeel. Zo ook met het zoeken van adverteerders voor ons bestemmingsboekje. Dit boekje ontvangen gasten in de transferbus van het vliegveld naar hun acco. Een goede plek om te adverteren dus, want iedereen leest of bladert dat boekje meerdere malen door op zoek naar info over hun bestemming. De afgelopen dagen zijn mijn collega Crystel en ik in Chersonissos, Koutouloufari en Oud Chersonissos aan de slag gegaan. Heerlijk (net)werken op de terrassen of in de restaurants van potentiële adverteerders. De een vindt het verschrikkelijk om zo commercieel bezit te zijn, but I’m loving it! Laat Crystel en mij maar lekker de zakenvrouw uithangen. Ik moet zeggen dat het ons voor de wind gaat, want van de 21 met advertentie te vullen pagina’s hebben Crys en ik er zeker al 5 verkocht. En onze to do list is nog lang niet afgewerkt. Op dit moment zijn nog een hoop bedrijven gesloten, maar elke dag zie ik weer meer winkels, restaurants, bars en clubs opengaan. Chersonissos komt langzaam maar zeker tot leven. Yeah!!

Hoe het verder met mij gaat? Top!! Ik voel me hier als een vis in het water en ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ontslag nemen terwijl je een goedbetaalde baan hebt een mn familie en vrienden voor een half jaar achterlaten is niet iets wat je over één nacht ijs beslist, maar this was meant to be!! Ik kijk er naar uit dat bekenden hier vakantie komen vieren. Als het goed is, zie ik één vriend al over een week of twee en mijn ouders en Cherelle komen 11 juni. Het duurt nog even, maar ik kijk er echt naar uit.

En ook al hebben we telefoon, Skype, Hyves en msn… Ik vind het erg jammer dat ik bepaalde dingen niet live meemaak. Mn zusje Shannon en mn lieve dinnetje Mirjam zijn namelijk zwanger en dat had ik graag van heel dichtbij willen meemaken. Maar goed… think positive! Als jullie je aan de uitgerekende datum houden, ben ik ruim op tijd terug voor de geboorte van die kleine wondertjes. :D En ja… over een paar weken is het Koninginnedag. Waarschijnlijk wordt dat hier in Chersonissos ook gewoon gevierd, maar het zijn momenten dat ik mn vrienden extra mis. Maar echt super vind ik het dat ik bijvoorbeeld nog steeds smsjes midden in de nacht krijg van mn beste dinnetje om me op de hoogte te stellen van de laatste feitjes. Ik blijf bereikbaar op mn Nederlandse nummer en het kost jullie niks extra dan toen ik nog in Nederland woonde, dus blijf me vooral smsen en bellen!

Het weer is hier echt fantastisch! Overdag rond de 25 graden en het koelt ’s avonds minder snel af dan de eerste week. Echt lekker dus! Van de week hebben we op onze vrije middag lekker liggen zonnen op het strand van Creta Maris. Ik geloof niet dat mijn collega’s erg blij zijn met mn kleurtje, maar ja… pinda he. Ik word zelfs bruin als ik gewoon over straat loop. Iets minder blij ben ik met de muggen die net als in Nederland of waar ter wereld ook gek op me zijn. Ik was voorbereid qua medicijnen, maar toch… Ik haat die k**beesten!!

Volgens mij heb ik zo een lekker vrij middagje, dus ik ga zo ff bedenken wat ik ga uitspoken. Vanavond het centrum van Chersonissos maar weer onveilig maken in ieder geval!

Adio en tot snel!!

  • 21 April 2010 - 09:23

    Swenny:

    You are the best sis you can wish for....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 106527

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: