Eerste weekje op bestemming - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Eerste weekje op bestemming - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Eerste weekje op bestemming

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

10 April 2010 | Griekenland, Athene

Calimera!! Goedemorgen in het Grieks… Inmiddels heb ik al wat basiswoordjes onder de knie en dat stellen de locals absoluut op prijs. En leergierig als ik ben… Ik wil en zal over een half jaartje een gesprek in deze moeilijke maar mooie taal kunnen voeren.

Een weekje ben ik inmiddels in het nog niet zo bruisende Chersonissos. Vrijdagochtend was onze derde aankomst op de luchthaven van Heraklion. Welgeteld 25 Sunweb-gasten. Niet bijster veel, maar het vliegtuig zat daarentegen wel helemaal vol. Net zoals de vlucht waar ik vorige week met 7 van mijn collega’s mee aankwam. Ik denk dat ik nog even moet genieten van de rust, want die drukte komt echt wel… Maar dat gaat er moeilijk in bij mij. Ik kan niet wachten tot Chersonissos tot leven komt!

What happened so far? Mijn verblijf is een appartement voor mezelf in het centrum van Chersonissos. Helemaal gezellig, want in dezelfde acco (jargon voor accommodatie/complex/hotel) verblijven ook mijn 8 collega’s van Sunweb, Sudtours, Jiba en Vaya. De komende weken verwachten we nog 8 collega’s en dan is ons team compleet. 15 vrouwen, 2 vrouwelijke chiefs en 1 man! Lucky him… Of toch niet? ;) Het merk waar ik voor werk, Sunweb, bestaat uit 7 collega’s en mijzelf.

Mn appartementje heb ik al helemaal eigen gemaakt, want van de week zijn we met de meiden in 4 Daewoo Matiz’naar de Jumbo in Heraklion geweest. Moet best een leuk gezicht zijn geweest. Vier van die schattige kleine autootjes in colonne. De Jumbo… een gigantisch grote winkel a la Ikea in Xenos-stijl. Kost bijna niks en je kan er daadwerkelijk alles verkrijgen. Dus daar stonden we na 2 uren shoppen met vier tjokvolle karren. Muurstickers, kussentjes met hoezen, vrolijk gekleurde en heerlijk geurende waxinelichtjes, ophangsystemen voor schoenen… You name it, we bought it!

Zelf heb ik geen auto, maar vervoer ik mij van a naar b op een knalgele opgevoerde scooter. Helemaal top! Iets minder fan ben ik van mijn eierdophelm met de tekst ‘Sure’ erop. Joost mag weten waarom, maar met een zonnebril en mijn bos krullen die onder dat eierdopje uitkomt, kan het ermee door… Geloof ik.

Zo’n vijf minuutjes van mijn nieuwe thuis, bevindt zich ons kantoor. Een door ons agentschap, Cretan Holidays, beschikbaar gestelde ruimte voor Sunweb en Sudtours. In het hoogseizoen komen ook de collega’s van Gogo en X-travel ons gezelschap houden, dus dat wordt een drukke boel. Gelukkig heb ik mijn eigen laptop mee, dus ik kan er voor kiezen om ergens anders te werken. Lekker bij Slam Café onder ’t genot van een ijskoude Pepsi Max op ’t terras mijn administratie bijwerken bijvoorbeeld. Want thank god hebben ze op bijna elke hoek van de straat Wifi.

Op dit moment biedt Sunweb vier excursies aan, waarvan ik er deze week drie heb gedaan. Spinalonga; een boottocht vanaf Elounda naar het eiland waar tot voor 50 jaar geleden de leprozen nog als een kolonie leefden. Inclusief een bezoekje aan een onbewoond eiland om te zonnen en te genieten van een overheerlijke picknick. Landelijk Kreta; met de bus naar o.a. Asites om cultuur te snuiven, typisch Griekse gerechten te proeven, een bezoekje aan een geitenbellenmakerij en een Griekse wijnfabriek te brengen. En last but not least… De Imvroskloof; een 8 km lange wandeltocht door een prachtige kloof. En die voel ik op dit moment nog in mn kuiten! Moet nog even bedenken of ik de Samariakloof van 18 km ook ga lopen als die straks open is. De Griekse avond gaan we nog doen, maar dat wordt waarschijnlijk volgende week zaterdag.

Qua acco’s heb ik tot nu toe drie stuks toegewezen gekregen. Dat betekent dat ik hier welkomstmeetings geef na aankomst en drie keer in de week bezoeken breng. Gasten kunnen dan bij mij terecht voor vragen, suggesties en/of het boeken van excursies, auto- en scooterhuur. Dus heb je deze zomer geboekt bij Kassavetis, Creta Maris Golf Resort of Asterias Village? Meet your hostess Gwendy :D Ben heel benieuwd waar ik mijn wijk mee ga uitbreiden.

We zijn nu een paar keer a night on the town geweest, maar nog lang niet alles is open. Tot nu toe moeten we ons dus beperken tot het terras van Slam Café, paar drankjes en een dansje doen bij El Paradiso (voorheen Mouragio voor de Kreta-gangers) dan naar New York en vervolgens op naar huis.

Kan niet wachten tot ook ’t Hof, Cameo en de Bio Bio weer opengaan. Komen weer een hoop barmannen en vrouwen terug die ik nog ken van mn vakantie van afgelopen september dus helemaal leuk!!
Anyways… Jullie zijn weer even op de hoogte!! Werk aan de winkel! To my friends and family… Gelukkig heb ik het te druk om jullie te missen, maar ik denk absoluut aan jullie!!

Kisses from Chersonissos




  • 10 April 2010 - 10:34

    Tiny:

    Leuk leuk leuk allemaal! Zit je in Elina? Geweldig! Met dat oude lieve vrouwtje en mannetje met 1 arm. Ik wil ook tot juli komen! Kan Jaqueline niet nog iemand "gebruiken"?

    Heel veel plezier nog lieverd! En idd geniet van de rustige periode :-)

  • 10 April 2010 - 10:36

    Melissa:

    schat echt vet hoor! toch een kleine teleurstelling van mijn kant als ik dit zo zie :D haha.. nouja ik wens je het beste toe daar! keep in touch!

  • 10 April 2010 - 12:20

    Marian:

    Dus iedereen zegt nu calimera Calimero tegen je???? Ha ha ha.

    Groeten Marian

  • 11 April 2010 - 08:51

    Juud :

    Hey Gwen,

    Wat fijn dat je het gelijk zo naar je zin hebt. Klinkt allemaal super leuk! :D Geniet!!

    Liefs Juud

  • 11 April 2010 - 11:12

    Linda:

    Gwen! Geweldig om te lezen dat het goed met je gaat in het verre Griekse land:)

    Veel plezier en ik zie je volgende reisverlag met plezier tegemoet...(en een beetje jaloezie hihi)

    kusss Linda

  • 12 April 2010 - 07:58

    Iris:

    Heey Gwendy!!

    wat een verhaal. wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en mee maakt. ben erg blij voor je dat alles naar je zin is en dat alles bevalt!!
    en wat een super leuke foto's!
    Have fun & werske..en tot je volgende verhaal hihi!

    Liefs kus

  • 12 April 2010 - 20:18

    Ykie Tuinenga:

    Leuk verslag van je 1e week. Ik hoop nog heel veel mooie verslagen van je te lezen.
    Geniet nog maar even van de rust.

    Liefs van je ex collega Ykie

  • 14 April 2010 - 06:42

    Shanny:

    Ben zoooooooooooooo trots op je sis!!!Ben zo blij met deze site en hyves en Skype zodat je toch voor mijn gevoel weer wat dichter bij bent!!!Doe nu extra vaak nieuwe foto's op mijn hyves zodat je kan zien hoe het hier gaat!!!Was weer een wonder om de kleine in mijn buik te zien!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 106501

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: