Nog maar zes nachtjes before take off! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Nog maar zes nachtjes before take off! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Nog maar zes nachtjes before take off!

Door: Gwendy Richard

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

18 Augustus 2015 | Nederland, Leeuwarden

Been meanin' to tell ya
But I guess it's clear to see
Don't be mad
It's just a brand new kinda me
Can't be bad
I found a brand new kinda free
- Brand new me, Alicia Keys -

"Wow! Wat stoer!", "Helemaal alleen?", "Dat je dat durft", "Doe je wel voorzichtig?". Allemaal uitspraken die ik krijg te horen als ik vertel dat ik drie weken in mn uppie ga backpacken door Indonesië. Of ik het zelf spannend vind? Mwah... Ik denk dat dat wel komt als ik in het vliegtuig zit.

Maandag al... Het is zo snel gegaan. Zo ga je niet op vakantie en ben je zo langzamerhand een workaholic aan het worden en zo heb je een financiële meevaller, boek je een retourtje Jakarta en staat je een heel nieuw avontuur te wachten.

Ik heb er zin in! Er is een hoop gebeurd het afgelopen jaar. Ik leek zielsgelukkig, bleek dat niet te zijn, ben op mijn bek gegaan, ben weer opgekrabbeld en kan nu met opgeheven hoofd zeggen dat ik gelukkig ben. Gelukkig met mijn vrienden en familie, mijn werk, mijn leven, maar vooral met mezelf. En hoe kan ik dat nou beter vieren dan door alleen op reis te gaan. Little peanut back to her roots.

Wat ik ga doen die drie weken? Eigenlijk nog geen idee. Genieten! Dat sowieso. Voor de eerste nacht heb ik een hostel in Bogor geboekt via de app van Agoda en that's it. Het lijkt me echt heerlijk om het daar allemaal op me af te laten komen. Gewoon ergens wakker worden en dan jezelf afvragen of het de moeite waard was om nog een nachtje te blijven of asap je biezen te pakken om weer door te reizen.

In grote lijnen zou ik het liefste Java, Bali, Lombok en de Gili eilanden willen zien. Maar wie weet bedenk ik me wel en pak ik het vliegtuig naar China of een ander land in Azië. Ik ben iig goed voorbereid. De vaccinaties tegen DTP en Hepatitus A had ik al. Gisteren nog ff een prikje tegen buiktyfus gekregen en een recept voor malariapillen. Ongelooflijk waar je tegen moet spuiten, slikken en smeren om geen vreselijke ziektes op te lopen. Better safe than sorry ;)

Maar goed... het is nog niet zover. Nog ff drie daagjes knallen op het werk, zaterdag met mn vriendinnetjes festivallen @ Strafwerk in Amsterdam en dan zondag inpakken en de volgende dag wegwezen. Wat is mijn leven toch ook altijd een heerlijke 'chaos'. Maar wel een chaos die mij rust in mijn hoofd geeft. Eens kijken wat die echte rust van vakantie met mij gaat doen.

En no worries... met de bomaanslagen en het gecrashte vliegtuig van afgelopen week in gedachten... Ik doe echt wel voorzichtig. Ik heb een goed stel hersenen die ik niet zal vergeten te gebruiken.

Hoe dan ook... Hier ga ik mijn verhalen weer vertellen. Care to join me on my trip? Al is het maar in gedachten ;) En het is misschien maar drie weken, maar toch zou ik het leuk vinden om ook eens wat van jullie te horen.

TTYS!

XOXO Gwen


  • 18 Augustus 2015 - 22:53

    Marian:

    Leuk dat je ons weer "meeneemt" op reis. Ik heb er zin in. Geniet ze!

  • 18 Augustus 2015 - 22:55

    Gwendy Richard:

    Ah en superleuk dat jij me weer gaat volgen en wat laat horen :) Thx! Gaat helemaal goed komen x

  • 18 Augustus 2015 - 22:57

    Cherelle:

    Im in !! Always on your side!

  • 18 Augustus 2015 - 22:59

    Gwendy Richard:

    Yeaaah!! One of my biggest 'fans' ;) Thx sissie xx

  • 18 Augustus 2015 - 23:00

    Marilyn :

    Heel veel plezier meid! Geniet van alle nieuwe ervaringen.

  • 18 Augustus 2015 - 23:11

    Gwendy Richard:

    Thx Marilyn! Ga ik zeker doen. Superleuk dat je ff een reactie achterlaat.

  • 18 Augustus 2015 - 23:14

    Geralde:

    Lieve Gwen,

    Ik zeg alleen heel veel plezier, geniet en kom met heel veel verhalen terug! Geniet en ik zeg trots: Gwen is een vrouw waar heel veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen. Go girl x

  • 18 Augustus 2015 - 23:16

    Roos:

    Ik ben trots op jou! Kuskus

  • 18 Augustus 2015 - 23:18

    Gwendy Richard:

    Wat lief Geralde! Dat ga ik zeker doen :)

    Aah puppie dankjewel <3 Miss you Roos! Alweer veel te lang niet gezien xx

  • 19 Augustus 2015 - 00:49

    Ilona:

    Lieve Gwen , ik zal weer genieten van je verhalen. Trots op je xx

  • 19 Augustus 2015 - 08:58

    Lyza:

    Ik heb echt een hekel aan lange verhalen maar de jouwne kunnen me niet lang genoeg zijn! Heb dan net het idee dat ik er bij ben! ;)

  • 19 Augustus 2015 - 09:01

    Gwendy Richard:

    Dankjewel mama! Blij dat jij mij maandag naar het vliegveld brengt :) xx

    Haha thx Lyza! Ik ga mijn best weer doen. Tot zaterdag. Kan jij er weer voor zorgen dat ik elke morgen iig met een mooie oogopslag wakker wordt :)

  • 24 Augustus 2015 - 17:33

    MIchelle:

    Hi Gwen,

    Super leuke reis :-D. Ik ga in oktober precies dezelfde reis maken in 3,5 week. Ook starten in Jakarta, daarna bali en eindigen op Lombok. Tips zijn uiteraard welkom. Wij hebben namelijk ook alleen nog maar 2 dagen Jakarta geboekt :-D. Safe trip and enjoy!

    Lfs, Mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 106525

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: