Ik neem je mee - Reisverslag uit Saalbach, Oostenrijk van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Ik neem je mee - Reisverslag uit Saalbach, Oostenrijk van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Ik neem je mee

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

07 Februari 2012 | Oostenrijk, Saalbach

Ik vind je lief, zit op een wolk en ik ben verliefd.
10 jaren later waren we samen, ik was een jongetje jij al een dame.
Wist het wel zeker jij bent de ware
niemand waar ik nou zo lang naar kon staren.

- Gers Pardoel -

Ok... Rewind!! Op 17 oktober 2011 schreef ik mijn laatste blog. Tenminste... dat dacht ik. Maar zoals ik inmiddels gewend ben, loopt mijn leven altijd net iets anders dan gepland. Dus tijd om een update te geven en een aantal quotes uit mijn laatste blog te rectificeren.

1.
'Eén ding is zeker. Vanaf 1 november ga ik volop van mijn vrienden en familie genieten. Deze winter staat voor mij in het teken van thuis!!'

2. '...dus met een beetje mazzel heb ik gelijk een baan en kan het serieuze leven beginnen'

3. 'Misschien vind ik in Nederland naast een huisje ook wel een boompje en een beestje. Who knows!!'

4.
Jay: Oh... Blijf je als je terug bent dan voor altijd bij ons?
Ik: Ja poppie!
Mn zusje op de achtergrond: Kunnen we dat zwart op wit krijgen?

Ja zusje... Had je dat maar zwart op wit gezet ;) Want ja, wisten wij veel dat ik op Kreta na een avond van lekker eten en heel veel wodka-appelsap ik mijn grote liefde zou vinden.

Wat?? Gwendy een relatie? Yess... En het spreekwoord "Vuur en liefde trekken sterk en beletten menig werk" is hier 100% van toepassing. Want als je verliefd bent, vraagt dit alle aandacht en schopt dat je plannen vaak erg door de war.

Wie de gelukkige is? Mn Sunweb-collega van Kreta. De jongen waar ik al anderhalve maand naast woonde. Mn maatje waar ik mee lachte, mooie verhalen mee uitwisselde, mee ging stappen, mee ging zuipen en waar ik op zijn laatste avond met andere ogen naar ging kijken.

Inmiddels zijn we 3,5 maand verder. Hij werkt als reisleiding in Mayrhofen en daar ben ik vanaf Oud en Nieuw 3 weken geweest. Toen twee weekjes naar huis, want mn zusje heeft weer een kindje gekregen. Jesslynn Jade is haar naam en die moest ik natuurlijk komen bewonderen! Maar eenmaal thuis had ik heimwee. Naar hem, naar het reisleider zijn, naar het buitenland... Dus dat werd een gesprekje met mn 5-jarige neefje Jay voeren, want ja... ik had gezegd dat ik voor altijd thuis zou blijven.

Ik: Jay? Ik ben van plan om weer op wintersport te gaan, maar nu wel voor wat langer. Wat vind je daar van?
Jay: Oh, maar jij zei dat je voor altijd thuis zou blijven. En afspraak is afspraak!

De normen en waarden die je een kind mee probeert te geven, krijg je dus right back in your face. Dus daar kwam mijn betoog...

Ik: Ja maar lieffie... Je weet toch dat ik Dennis best wel mis en omdat hij nog zo lang in Oostenrijk blijft, wil ik daar ook graag naar toe. Ik weet dat ik tegen jou heb gezegd dat ik zou blijven, maar soms veranderen dingen. Dus ik hoop dat je dat begrijpt...

Het is even stil, hij haalt zn schouders op en dan zegt ie: 'Ok, vooruit dan maar'. Ok... hij is misschien pas 5, maar toch. Belofte maakt schuld en ik was gewoon blij dat ie zn 'goedkeuring' had gegeven.

Nu zit ik in Saalbach tot aanstaande zaterdag. Voor Sunweb, samen met mn Kreta-collega Crystel, een weekje de winnaars van de 538 wintersportweek begeleiden. Vanaf Eindhoven naar Salzburg gevlogen en nu zit ik een superrelaxed hotel met wifi, zwembad, sauna, whirlpool en lcdtje op de kamer. Ideaal!

Gisteravond kroegentocht gehad en het was weer heerlijk om in de rol van reisleidster te zitten. Zorgen dat alles goed geregeld is, een praatje met de gasten maken en het entertainment verzorgen. Dus dat betekent de microfoon af en toe pakken om een motiverend praatje te houden, een dansje op het podium of de bar doen en ouwehoeren voor je werk. I'm still loving it!

Dat Dennis en ik nog niet klaar zijn met het reisleider zijn, is een feit! Daarom hebben we het serieuze leven in Nederland nog even voor ons uitgeschoven. Deze zomer gaan we 3 maanden samen naar een Europese partybestemming voor één van de jongerenmerken. Helemaal zin in!! Maar eind mei is het nog lang niet...

What to do? Aanstaande zaterdag vlieg ik niet mee terug vanaf Salzburg, maar pak ik de bus terug naar Mayrhofen. Daar een baantje zoeken en tot half april samen met Den en zijn collega's er een mooie tijd van maken. Mijn Valtho-collega's van vorige winter werken bijna allemaal in Mayrhofen en Gerlos, dus het kan niet beter!!

Er gaan dus weer blogs volgen met hopelijk veel mooie verhalen. In de afgelopen 4 dagen heb ik in ieder geval alweer gemerkt dat reisleider zijn nog steeds als een magneet op gasten werkt.

Meerdere keren heb ik al aanbiedingen gehad om ergens te komen slapen of nodigden ze zichzelf uit om bij mij te komen slapen. Ik heb al gehoord dat ik een MILF zonder kinderen ben en hangen er al twee tekeningen op mn kamer van twee leuke jochies van 8 en 10. Op één staat de tekst... 'Voor de beste reisleider'. Aaaahw so cute!! Wel funny om te zien dat reisleider eerst met een lange ij was geschreven haha...

Morgen komt Dennis me hier een paar dagen in Saalbach opzoeken. Na elkaar bijna 3 weken niet te hebben gezien, kijk ik daar natuurlijk ontzettend naar uit!

Anyways... Een hoop veranderingen, maar als ik zo 's naar boven scroll is het lange verhalen schrijven nog steeds niet veranderd ;)

Tot blogs!

XOXO

  • 07 Februari 2012 - 13:59

    Solange:

    Geniet er nog maar even van tut! Voor je t weet ben je weer thuis. Xxxx

  • 07 Februari 2012 - 19:15

    Marian:

    Wie ben jij ook al weer? Geniet ze daar en tot ooit hé ;-)

    groeten Hoffie

  • 07 Februari 2012 - 19:16

    Lindsay:

    Hey Gwen,

    Heerlijk om weer wat van je te lezen! Ik begrijp zo goed wat je bedoeld met die heimwee, ik zit er op dit moment heel erg mee.. =S Verveel me stierlijk thuis en verlang weer naar een zomer als reisleidster of gewoon weer een nieuw reisje naar een nieuwe bestemming!! ;-) Ik dacht echt toen ik dit keer terugkwam dat het nu anders was, dat ik die reiskoorts wel een beetje kwijt was. Ik genoot er het meest van om mijn kleine nichtje weer te kunnen zien wanneer ik maar wilde =). Maar nu zijn we 1,5 maand verder en begint NL me alweer vreselijk te benauwen =$. Aaaargh! Maar t geld is op dus ik zal echt moeten wachten tot mei ;-)!

    Ondertussen is het dus erg fijn om van jou weer mooie verhalen te lezen, dus laat ze maar komen en ohja: ze mogen wat mij betreft nog langer hoor! =P En alle juicy-details alstublieft!

    Take care weiffie! Veel liefs

  • 10 Februari 2012 - 14:12

    Mama:

    Ik geniet nog steeds van je verhalen. Nu hopelijk wat regelmatiger. Miss you maar ben blij als ik je verhaal lees dat je er zo van geniet en met natuurlijk met je grote liefde. Tot skype hvj

  • 20 Februari 2012 - 19:20

    Yvonne De Haas:

    Hoi Gwendy, is er nog een facebook pagina geopend voor 538 winnaars Saalbach. Ik kan niets vinden.
    Zo ja wil je ons dan nog toevoegen> Wij staan op facebook onder de naam:
    Jaco Yvonne de Haas.
    zou wel leuk zijn foto's uit te wisselen.

    groetjes....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Saalbach

Gwendy @ Mayrhofen

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

Teenage dream

07 Februari 2012

Ik neem je mee
Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 106516

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: