Zou het komen door die 22 baco? - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Zou het komen door die 22 baco? - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Zou het komen door die 22 baco?

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

17 Oktober 2011 | Griekenland, Athene

Geen idee hoe laat het is.
Maar ik voel me best wel fris.
Zou het komen door die 22 baco?

Al die vrouwen om me heen.
Spacen leker met me mee.
Ja vanavond gaan we los als een tornado
- Lange Frans & Baas B -

Bij dit nummer ga ik in gedachten ff terug naar de mooie avonden die we dit naseizoen in het Hof hebben beleefd. Helaas is Chersonissos steeds meer een spookstad aan het worden, want de een na de andere kroeg gaat dicht.

Van mn favoriete kroeg, 't Hof, hebben we op 25 september waardig afscheid genomen. De dag ervoor was de officiële laatste avond voor gasten, maar natuurlijk wordt het seizoen met het barpersoneel en de reisleiding afgesloten met 'Rondje Chersonissos'!

Rondje Chersonissos is een, door de eigenaar van het Hof, bedacht spel wat lijkt op Ganzenbord. Een speelbord, een paar dobbelstenen en de race wie er het eerst bij de finish is. Uiteraard werkt 'Rondje Cherso' net ff wat anders. Een sidetable met een heel arsenaal aan dranken en shotjes, iedereen witte t-shirts waarop geschreven kan worden, water niet toegestaan aan de speeltafel en de gevreesde hoed die altijd door iemand gedragen wordt.

Opdrachten die voorkwamen waren:
- Ga naar Kelly's Bar, bestel een Aftershock, betaal 'm zelf en laat de barman een handtekening op je shirt zetten als bewijs.
- At een smirnoff tegen de speler met de hoed. Verliezer krijgt de hoed.
- Kaartspel hoger-lager tegen de speler met de hoed 5x spelen en bij elke fout beiden een shotje sambuca.
- Maak de songtekst af. Bij fout antwoord baco atten.

En dit was nog maar een klein deel van de opdrachten. Je begrijpt dat na 2 uren spelen de eerste speler al werd afgevoerd en niet eens meer kon lopen. De een na de ander rennend naar het toilet boven rende om zijn of haar maaginhoud te legen en sommige dat nog amper redden. In ieder geval was de uitkomst bij iedereen hetzelfde... Een hele zware maandag!! In mijn geval was het the worst hangover ever!

Die avond vertrok mijn vlucht naar Nederland. Voor mijn neefje Kylano's 1e verjaardag 3 dagen naar Nederland. Woohoo! Jammer dat ik me alleen niet zo euforisch voelde. Dat mijn hersenen nog niet optimaal werkten, blijkt wel uit het feit dat ik was vergeten eigen kleding in mn handbagage te doen. Resultaat:

Gwendy in haar Sunweb-outfit achter de douane ->

Gast: 'Mevrouw, kunt u mij vertellen bij welke gate de vlucht gaat boarden?' Ik gefrustreerd in gedachten: 'Uhm nee, ik sta toch niet voor niets als een zombie naar dat bord te staren totdat de gate erop verschijnt.'
In werkelijkheid: 'Nee sorry mevrouw. We moeten nog even geduld hebben totdat het op het bord verschijnt.' Onder het motto van altijd blijven lachen ;)

Gwendy in haar Sunweb-outfit in het vliegtuig ->

Gast: 'Kijk nou! Er reist iemand mee van Sunweb! Wat een service!'
Wat mensen dan ook gelijk maar als een excuus zien om te gaan klagen over hun accommodatie en de opgelopen vertraging op de heenvlucht. Gelukkig had ik een heel fijn plekje aan het raam bij de nooduitgang geregeld en zaten er ontzettend aardige gasten naast me.

Heerlijk was het om weer thuis te zijn! Jay van school halen en weer brengen, Kylano's eerste stapjes zien, Shannon haar zwangere buik bewonderen, bijkletsen met mn beste vriendinnetje, Chell weer knuffelen, genieten van mama's eten en heel fijn om Ky's eerste verjaardag met de hele familie te vieren!

Maar die drie dagen vlogen voorbij. En dus zat ik, voor mijn gevoel na drie keer met mn ogen knipperen, die donderdagavond alweer in de trein. Ff een tussenstop in Amersfoort maken om drie kwartier met mn Sunny Beach mattie en roomie te kletsen op het station en hoppa weer de trein in waar mn andere maatje van SB me op Amsterdam CS stond op te wachten. Met koffer en al Jantjes Verjaardag binnenstappen, om 3 uur 's nachts nog ff naar een andere kennis in Amsterdam en 4.45 uur stond ik op Schiphol om 6.05 uur weer naar Heraklion te vliegen. Is mijn leven altijd zo hectisch? Ik roep volmondig ja! And I'm loving it!

Dus toen ik, niet compleet nuchter, het vliegtuig instapte kon ik bij aankomst gelijk mn Sunweb-pakje weer aantrekken en de gasten van de volgende vlucht opvangen en naar hun accommodaties brengen. Welkom terug Gwen!

Inmiddels rij ik niet meer op een scooter door Chersonissos, maar rij ik zo'n 6x in de week het vissersdorpje Sissi op en neer met mn knalrode Matiz. Cd'tje van Billy de Klit erin en genietend van de piepjeshouse, race ik langs mn acco's. Grotendeels all inclusive en luxe. Ik krijg geen klachten over vieze appartementen zoals je weleens bij onze vriend Alberto Stegeman ziet. Daarentegen mag ik gaan regelen dat de gasten een privézwembad krijgen. Want daar hadden ze toch om gevraagd? :O

Maar ik klaag niet. De roosters stellen niet meer zoveel voor en het aantal vluchten loopt per week af. Meer tijd voor onszelf en meer tijd om excursies te doen. Jammer alleen dat elke keer als ik ingepland sta voor een activiteit deze om de een of andere reden niet doorgaat.

Gwendy gaat naar bounty eiland 'Chrissi'? Helaas, deze wordt gecancelled door de storm. En oh ja, hij wordt ook niet meer aangeboden.
Gwendy gaat naar de opgravingen van Phaestos en het strand in Matala? Helaas, je moet naar de luchthaven om mensen op te vangen die 6 uur vertraagd zijn. Het kan weleens de hele nacht duren en oh ja... het gaat ook regenen.
Gwendy heeft alle moed bij elkaar geraapt om de 18 km lange Samaria kloof te lopen? Helaas, we zijn jullie vergeten in te boeken en de bus is al in Heraklion :S Leuk telefoontje als je om 6 uur 's ochtends al een half uur op de bus staat te wachten.
Maar als ik heel eerlijk ben, vond ik die laatste niet heel erg. Mn bedje weer induiken was niet een heel slecht vooruitzicht.

Oh en wist je dat?
- De kaartjes voor het eerste feest in Nederland al binnen zijn? Christine, Chell en ik gaan Dirty Dutch onveilig maken!
- Het hoofkantoor van Hyves op vakantie kwam met 135 man en deze mensen erg gezellig zijn.
- Mijn tattoo wederom is uitgebreid. Naast de voorletters van mijn zusjes en mij, de Lotus die symbool voor Jay staat en de sterren van oma en Daylan nu ook Kylano en de upcoming baby vertegenwoordigd zijn.
- Mijn moeder bij elke uitbreiding zegt: 'Mooi! Maar nu niet nog meer he?'
- Er hier op Kreta met de term 'shotgun' gewerkt wordt? Dat je die als reisleidster figuurlijk gesproken op een man mag richten en dat betekent dat je collega's er vanaf moeten blijven?
- Het blijkt dat sommige collega's daar volledig lak aan hebben?
- Dat er nu bar weinig rondloopt om uberhaupt een shotgun op te richten?
- Er op dit moment een aanloophond in mijn kamer slaapt.
- Dat het nooit op Kreta regent de reinste onzin is?
- Ik blijkbaar een voorkeur heb voor mannen die een stukje jonger zijn.
- Uit onderzoek blijkt dat je je daardoor gemiddeld 4 jaar jonger voelt dan dat je bent.
- Dat ik gelukkig geen cougar ben. Officieel gezien is dat namelijk een vrouw van 35 jaar of ouder die een relatie heeft met een man die minstens 8 jaar jonger is. Dat duurt nog ff ;)
- Ik een klein beetje jaloezie voelde toen de winterbestemmingen van mijn collega's bekend werden?
- Ik sowieso een bezoekje aan Val Thorens en Mayrhoven ga brengen?

Nog maar twee weken! Dan vlieg ik samen met de resterende collega's rond 10 uur 's avonds naar Amsterdam. Back to home sweet home waar ik deze winter ook blijf. Dat mn familie er blij mee is blijkt uit de altijd hilarische telefoongesprekken met mn 4-jarige neefje.

Jay: Gwendy? Bedankt voor je kaartje! Ik vind 'm heel mooi! Ik weet alleen niet meer precies wat je erin verteld hebt.
Ik: LOL! Ik heb verteld wat we allemaal gaan doen als ik terug ben. Naar Monkey Town, De Leeuwenkoning 3D in de bios kijken, de stad in en langs de Min 12 voor smurfenijs...
Jay: Oh... Blijf je als je terug bent dan voor altijd bij ons?
Ik: Ja poppie!
Mn zusje op de achtergrond: Kunnen we dat zwart op wit krijgen?
Jay: In welke kleur?

Issie niet fantastisch? Door mijn verhalen met quotes van Jay zijn mijn collega's al weg van hem zonder hem ooit te hebben gezien. En terecht!! Hij is misschien van mn zusje, maar toch voelt 't alsof ie ook een beetje van mij is.

Een paar dagen na mijn terugkomst staat er al een sollicitatiegesprek gepland, dus met een beetje mazzel heb ik gelijk een baan en kan het serieuze leven beginnen. Ik kijk er naar uit, maar toch ook tegenop. De afgelopen anderhalf jaar was een persoonlijke reis waar ik zo ontzettend veel heb geleerd. Ik sta sterker in mn schoenen, ben toegankelijker geworden en weet precies wat ik wel en niet wil. Ik ga het feesten en het vrije leven enorm missen en durf daarom ook niet met 100% zekerheid te zeggen dat er niet nog een zomerseizoen gaat volgen. Ik laat 't allemaal maar over me heen komen. Misschien vind ik in Nederland naast een huisje ook wel een boompje en een beestje. Who knows!!

Eén ding is zeker. Vanaf 1 november ga ik volop van mijn vrienden en familie genieten. Deze winter staat voor mij in het teken van thuis!!

Miss you all! XOXO



  • 17 Oktober 2011 - 13:05

    Solange:

    Hahaha, schatje toch.. wat een verhalen weer!! Ben ook wel een beetje blij dat je weer naar huis komt.. heb ook echt zin om je weer te zien! & Dat verhaal dat je op jongere mannen valt.. HOE KOM JE EROP!? hahaha, hope you will find a last good shotgun, heel veel plezier nog de laatste loodjes sgat!! xxxxx

  • 17 Oktober 2011 - 13:13

    Cherelle:

    OOOOOEWW YEAH EN WAT BEN IK DAAR BLIJ MEE!!!!

  • 17 Oktober 2011 - 13:27

    Roy:

    Blij dat ik nu eindelijk weet dat een cougar minimaal 8 jaar ouder is ... dus heb ik GEEN cougar nu haha ;-)

    Hoop je weer ergens tegen te komen lady!

  • 17 Oktober 2011 - 14:33

    Junita:

    Gwennnn wat schrijf je heerlijk! Geniet nog even van je laatste daagjes, en inderdaadddd wat Solange zegt, val jij op jongere mannen???!!

  • 19 Oktober 2011 - 11:33

    Marian:

    Wat een story. Voor de dirty details spreken we nu eens af hé?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 1735
Totaal aantal bezoekers 106528

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: