Today I don't feel like doin' anything - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Today I don't feel like doin' anything - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Today I don't feel like doin' anything

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

09 September 2011 | Griekenland, Athene

'Don't feel like picking up my phone.
So leave a message at the tone. Cuz' today I swear I'm not doing anything!' - Bruno Mars

Gewoon omdat het kan! Want het is mijn vrije dag! Jaja... je leest het goed. Een vrije dag :) Maar die had ik toch niet in Sunny Beach? Nopes, maar nu ik voor Sunweb werk wel weer. Inmiddels zit ik alweer met mn kont op het oude vertrouwde Kreta voor een naseizoen.

Na vele voors en tegens heb ik toch besloten om van september t/m oktober weer terug te gaan naar Chersonissos. Maaaar... ik ga wel een paar dagen terug naar Nederland voor de eerste verjaardag van Kylano. Die mag ik natuurlijk niet missen!

Op 22 augustus heb ik afscheid genomen van Sunny Beach. Een geweldig seizoen wat ik niet zonder tranen heb afgerond. Als eerste natuurlijk om mijn collega's, met in het bijzonder mn roomie, mn mattie en steun en toeverlaat in Sunny Beach. Ik mis haar echt! Maar ook de legends van de Iceberg die mijn seizoen daar zoveel leuker hebben gemaakt.

Maar aan elk nadeel zit een voordeel en zo kwam ik op Schiphol aan waar ik warm werd onthaald door mijn mama, zusje en beste vriendinnetje. Die laatste zag ik vanaf de bagageband niet eens zo snel, maar ja... als ze achter een paal gaat staan en vervolgens gaat zwaaien? LOL! Toch gaat het niet vervelen. Na zoveel vertrekken en thuiskomsten zou je misschien zeggen dat het normaal wordt. Nou nee... elke keer vertrek ik dolenthousiast naar bestemming, maar vlieg mn familie ook elke keer weer net zo blij bij terugkomst in de armen omdat ik ze zo heb gemist.

Gelukkig vloog ik niet alleen terug. Mn beste vriend en zijn vriendin waren een weekje in SB geweest en ik had geregeld dat we op dezelfde vlucht terug konden. Helaas hebben we niet heel veel tijd samen gehad, maar ik vond het super om 'm weer te zien!

En toen was ik terug in Nederland. Krap aan een week om te shoppen met mn moeder, te gaan stappen met mn zusje en beste vriendin, terrasjes te pakken, mn vriendinnetje in Dordrecht te bezoeken, mn eindgesprek op het hoofdkantoor in Rotterdam te doen, naar Mysteryland te gaan, mn zwangere zusje en allerliefste neefjes te knuffelen, genieten van mama's eten en op zondagavond een paar uur voordat ik vertrok nog ff een afscheidsetentje met mn vriendinnen bij De Lachende Koe. Dat ik nog tijd heb gehad om te ademen :P

Maar ik had 't niet willen missen! Die donderdagavond stappen in Noa was weer als vanouds. Als laatste de club uitlopen als het licht al aanstaat, eten bij de kipmeneer en vervolgens doodmoe je bed instappen met je dronken bff naast je. Nostalgie! Hahah... En Mysteryland... Wat een feest!

Net als de laatste ML waar ik was, had ik een gratis kaartje voor mn zusje geregeld en zo gingen de drie musketiers in de auto op weg. Met de door mama verzorgde poncho's liepen we het terrein op. Mysteryland aka Poncholand was booming! Die regen heeft niks afgedaan aan de fun die wij hebben gehad. In tegenstelling tot de vorige keer alle areas bezocht. Van 'Vage gasten' tot Partysquad en van Q-Dance tot een zengedeelte waar iedereen zo leip als een deur was.

En zo zat ik in de hele vroege ochtend van 29 augustus alweer op het vliegtuig naar Heraklion. Terug naar mn oud-collega's die nu als eindverantwoordelijke werken en terug naar 't Hof waar ik vorig jaar in september elke avond tot sluit stond.

Het voelde als thuiskomen eenmaal op Kretenze bodem geland. En helemaal toen ik Oh Oh Cherso binnenreed. Overal werd ik nog herkend. Door restaurantmedewerkers, barpersoneel, accommodatieverschaffers. Ik kreeg dingen te horen als: 'Where were you all season? I missed you', 'Yeaah! Gwendy's back!' en toen ik 's avonds in het Hof stond was het plaatje compleet. De eigenaar drukte mn peach schnapps-7up in de handen en zei: 'Welkom thuis babe!' Thx Robbie!

Maar gisteravond was echt bizar. We aten in een restaurant in Koutouloufari, een dorpje boven Chersonissos. Vorig jaar ben ik daar één keer geweest met een vriendinnetje die op bezoek was. Bij het afrekenen zegt de ober: 'You were here last year also right? You were sitting in front on the left with another girl and you had gyros. I would hang myself if I'm wrong.' OMG!! Ik vind dat niet normaal. Vind jij dat normaal?

Maar ook als is het heerlijk om terug te zijn. Het is ook wel een beetje wennen. Nieuw team, nieuwe collega's, nieuw huis zonder roomie, andere uitgaansgelegenheden, barpersoneel wat je (nog) niet kent en weer aan het werk als reisleiding. Ineens zit ik 's ochtends en 's avonds weer op een transfer naar de luchthaven, doe ik 4 meetings op een dag en heb ik maar één keer in de week avondprogramma. Maar die ene kroegentocht die we hebben rock ik.

Huppakee in de eerste kroeg gelijk op de bar. Microfoon in de hand en sfeer creëren in die tent. I'm loving it! Jongerenmerk of volwassenmerk? I don't care. Er moet gefeest worden! Al loopt die kroegentocht ook wel 's uit de hand, want zo belandde ik afgelopen dinsdag na de kroegentocht zoals gewoonlijk in het Hof. Niks mis mee, maar daar stond Ellen van de Jantjes achter de bar. Drankje na drankje en shotje na shotje totdat ik om 5 uur 's ochtends lallend op de bar in de microfoon 'All I want for Christmas' stond te zingen. Uhm... bedankt nog daarvoor DJ Daniel!

Maar de drang om te stappen is toch minder groot dan in Sunny Beach. Ik denk dat ik de afgelopen anderhalve week al meer avonden thuis geweest dan het hele X-Travel seizoen. Misschien ook wel goed. Ff een beetje tot rust komen en uitkijken naar een winter thuis. Yesss... ik heb mijn beslissing definitief gemaakt. Ik ben al begonnen met solliciteren naar een uitdagende, afwisselende baan met een link naar het toerisme of de cosmetica en dan ben ik voor de verandering 's thuis. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen!

Maar tot die tijd nog maar even genieten van mijn tijd hier. In de avond van 26 september kom ik een paar dagen terug naar Nederland. Het is zomaar zo ver, dus ik neem zo nog ff een duik in ons eigen dakterraszwembad. De reisleiding woont nu gezellig allemaal in Kassavetis. 3 jaar geleden was dit mijn vakantieadresje en nu mijn huis. Maar goed... er is maar één echte thuis en dat is toch wel in Leeuwarden bij mn vrienden en familie. Miss you all!

C u soon XOXO












  • 09 September 2011 - 13:36

    Marian:

    Weer super leuk om te lezen.

    See you

  • 09 September 2011 - 15:16

    Lindsay:

    Ik vind dat niet normaal.. vind jij dat nou normaal?! LOL ;-)

    Leuk om je belevenissen weer te lezen Gwen! Hoop dat ook dit seizoen een topper gaat worden voor je!

    =)

    Liefs.

  • 10 September 2011 - 18:08

    Mama:

    Heb weer van je verslag genoten. Wij zijn heel blij dat je thuis komt. Hopen dat je snel een nw uitdaging vind. Maar je steeds opzoeken in een ander land zal ik wel missen ha ha. Nu maar samen een weekje weg.

  • 10 September 2011 - 18:17

    Mama:

    Heb weer van je verslag genoten. Wij zijn heel blij dat je thuis komt. Hopen dat je snel een nw uitdaging vind. Maar je steeds opzoeken in een ander land zal ik wel missen ha ha. Nu maar samen een weekje weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 106512

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: