Happiness - Reisverslag uit Nessebar, Bulgarije van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Happiness - Reisverslag uit Nessebar, Bulgarije van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Happiness

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

06 Augustus 2011 | Bulgarije, Nessebar

'Through strength I found love' - Alexis Jordan

En dan heb je ineens nog maar 2,5 week te gaan in Sunny Beach. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar time flies when you’re having fun. Nog maar één blog geschreven, dus ik heb een hoop te vertellen. Waar ga ik beginnen?

Op dit moment is het hartje hoogseizoen. Na een hele rustige aanloopperiode samen met mijn collega/stagiaire, was op 27 juni ons team compleet. Twee meiden en één jongen met mij als eindverantwoordelijke. Onze mannelijke collega is vorige week vrijdag naar huis gegaan en afgelopen maandag was er alweer een vrouwelijke vervangster. Omdat Laura´s 10 weken stage er alweer op zat, is zij gisteren terug naar Nederland gegaan. En we missen haar nu al!! Maar met zn drieën zitten we nog steeds in de drukste periode van het seizoen. En dat betekent busy, busy, busy! Drukte op straat, in de restaurants, in de kroegen, clubs, maar ook qua werk. And I´m loving it. Want na de hectiek van een seizoen Kreta vind ik het hier heel goed te behappen.

Over het algemeen beginnen mijn dagen rond een uur of 10 en werken we door tot 1 uur ’s nachts. Want het avondprogramma is goed gevuld. Maandag cocktailnight en welcomeparty in de Slam!, dinsdag Kroegentocht Noord over de boulevard, woensdag het vetste strandfeest ‘Totally Summer’ met een afterparty in de Orange, donderdag cocktailnight, zaterdag Nacht van Oranje in de Flying Dutchman en zondag Kroegentocht Zuid op de Flowerstreet. En ja, je hebt het goed gezien, dat betekent dus dat we één avond in de week vrij hebben. En dat is vanavond…

Vrijdagavond is echt genieten. Lekker met de collega’s naar Nessebar. Een gezellig vissersdorpje 10 minuten buiten Sunny Beach. Even het massale en altijd levendige Sunny Beach met haar duizenden toeristen ontsnappen. Uitgebreid uit eten gaan, zonder dat je elke keer op je klokje kijkt of je het allemaal gaat redden. Nou ja, behalve de meiden die op de nachtvlucht van vrijdag zitten. Want naast de activiteiten, gaan de aankomsten en vertrekken ook gewoon door. Vier vluchten op maandag, vier op donderdag en de nachtvlucht van vrijdag.

Tot 12 augustus blijft het zeker druk voor X-Travel. Van eind juni tot eind augustus passeren honderden gasten per week de revue. Gasten die het gezellig vinden om met hun reisleiding te ouwehoeren, een dansje te wagen, op de foto te gaan en er een feestje van te maken. Want dat doen wij hier in Zonnestrand. Of we nou een cocktailnight met 30 man doen of een kroegentocht van bijna 200 man lopen. Party it is!!

De dansjes van de reisleiding op Billy de Klit’s ‘Don’t be shy’ en ‘3x Yeah’ van Chris Brown worden enthousiast meegedaan en welke stijl er ook wordt gedraaid, ik sta op de dansvloer met onze gasten. Ik moet mn naam hier natuurlijk wel waarmaken, want tijdens de meetings wordt de microfoon aan mij overgedragen met de woorden: ‘En dan gaat ons feestbeest Gwendy jullie nu alles vertellen over alles wat jullie niet mogen missen deze vakantie!’ En die willen ze ook niet missen. Ik ben ervan overtuigd dat ons avondprogramma hun vakantie nóg leuker maakt!

De Totally Summer is mijn persoonlijke favoriet. Van 13 juli t/m 10 augustus hebben we elke woensdag hét strandfeest wat je niet kan missen. DJ’s Billy de Klit en Quintino wisselen elkaar elke week af en samen met hun MC’s Goodgrip en Iceman is ’t altijd booming bij de dit jaar geopende Guaba Beach Bar. DJ Jean had geen MC mee, dus die taak heb ik op me genomen en eergisteren zweepte ik samen met mijn Gogo-collega het publiek op als danseres @ de DJ-stage van Billy! Altijd een mooi feestje waar je lekker met je blote voeten in het zand danst op de beats van de DJ’s.

En zoals een partyanimal behoort te doen, feest ik nadat we in de laatste club zijn geëindigd nog ff lekker door. Met collega’s, met werkers, met gasten, alleen… het maakt mij niet uit. Regelmatig doe ik het licht aan in de clubs en fiets ik, terwijl ik de vogeltjes alweer hoor fluiten, richting het appartement waar Justin Bieber aan het plafond boven het bed van mijn Gogo-collega en mij hangt. Gemiddeld pak ik tussen de 3 en 5 uur slaap per nacht. Sorry… ik heb er gewoon moeite mee om naar huis te gaan.

Het meest ben ik in de Iceberg te vinden. Uiteraard probeer ik overal mijn gezicht regelmatig te laten zien, maar deze club is dagelijkse kost. Het Engelse shotjesspel “Spoof” spelen met een manager met de bijnaam shagnasty, een barman met de nickname Kittycat, proppers als Legohead en Mclovin. Het kan hier niet gek genoeg.

Maar zo gek als de mannen van Dirty Sanchez heb je ’t nog niet meegemaakt. Deze Jackass wannabe’s stonden voor hun optreden met taisers in de handen, terwijl er rietjes in hun kont werden geduwd, shotjes Aftershock te snuiven en ijsklontjes met hun voorhoofd te crashen op de bar van de Iceberg. Tussen alle gekkigheid door wisten ze ook een bijnaam voor mij te verzinnen. Zij en de mannelijke werkers daar waren het er namelijk roerend over eens de gelijkenissen te zien tussen mij en… jawel… Stiffler’s mum. OMG!

Op de één of andere manier kennen alle mannen dit karakter uit de film “American Pie”. Het enige wat ik zie, is een afgeragd oud wijf met opgeblazen lippen en tieten, maar keer op keer wordt ik ervan verzekerd dat het een compliment is. Stiffler’s mum is a legend! Als ik voorbij loop hoor ik ze alweer zingen: ‘Stiffler’s mum has got it going on…’ Nou blijkt dat het vooral om mijn blik gaat, waardoor ik de mannen aan haar doe denken, maar toch… Blij ben ik er niet mee, maar niet dat mijn andere bijnamen als “Bendy Gwendy”en “Gwendy Bam Bam” nou zoveel beter zijn, maar ja… Gasten vinden alleen Gwen blijkbaar te simpel.

Alhoewel… vandaag complimenteerde ik een jongen met de tattoo op zijn buik. Hij zei daarop: ‘Ik heb net een nieuwe laten zetten met jouw naam op mijn kont’. Hij draait zich om, laat zn broek zakken en inderdaad daar stond het. “Jou naam”. Hilarisch dat de Engelse tattoeëerder en hij de ‘w’ achter ‘jou’ zijn vergeten. Daar stond ie dan met zn broek op half 7.

Over half onblote mannen gesproken… Op maandagavond hebben wij als collega’s regelmatig de strak afgetrainde lichamen van de Maximus Boys bekeken. Dansentertainment eerste klas naar onze mening ;)

En laat ik op mijn verjaardag nou één van de mannen cadeau hebben gekregen. Wat als een rustig avondje bij collega’s thuis leek te beginnen, eindigde in een complete show waar ik alle hoeken van de kamer heb gezien. In het bijzijn van al mijn collega’s nog wel. Ik vond het al wat raar dat mijn huisgenoot thuis zei dat ik beter wat anders aan kon trekken dan dat strakke jurkje. Gelukkig heb ik geen minderwaardigheidscomplex, maar op haar advies toch maar iets comfortabelers aangetrokken. Thx nog daarvoor. Met de houdingen die ik aan heb genomen, weet ik zeker dat mijn jurkje anders niet heel was gebleven ;)

29 alweer!! Niet dat ik me zo voel, want age is just a number! En nog steeds wordt ik regelmatig als en net-twintiger geschat. Yes!! Wel heel blij was ik dat ik mn verjaardag hier samen met mn jongste zusje kon vieren. Via vakantieveilingen had ze op een reis geboden. Een weekje in een allinclusive acco en toen nog lekker twee weken bij ons. Just like old times. Heerlijk om weer samen te zijn. Jammer dat het alleen maar in de avonduren was, maar alles beter dan nu weer duizenden kilometers van elkaar te zitten.

Drama was het toen ze in de transferbus naar de luchthaven stapte. Het afscheid was zwaar, maar het werd nog erger toen ik haar stond uit te zwaaien en zag dat mijn tas niet meer op de stoep stond. Mijn tas met sleutels, telefoon en alles wat ik nodig heb… Als een gek ben ik achter de bus aangefietst en toen deze eindelijk even stopte voor het stoplicht, stond ik hijgend, zwaaiend met mijn armen proberen uit te beelden dat mijn tas in de bus stond. Ik zag alleen maar wat verbaasde gezichtjes die mij niet begrijpend aanstaarden, maar uiteindelijk kwam de boodschap over en stapte een verdrietig zusje de bus uit om mijn tas terug te geven. Na een laatste knuffel nog een keer uitgezwaaid en nu tellen we de dagen af dat we dat weer in Nederland kunnen doen.

Bijna het hele seizoen heb ik hier vrienden en familie gehad. Mijn ouders een heerlijke week, mn zusje drie weken, één van mn beste vrienden twee weken, volgende week een collega uit Val Thorens en een paar dagen later komt mn beste vriend nog een week vakantie vieren. En als zijn vakantie voorbij is, ga ik op dezelfde dag ook weer terug naar Nederland. Dan zit het erop!

Nou ja, misschien nog niet helemaal. Het kriebelt om nog een naseizoen op Kreta te draaien. En als dat ‘m niet wordt, dan ga ik zelf chillen. Een weekje Chersonissos, een weekje Albufeira. Dat komt helemaal goed!! Een winterseizoen zit er niet in. Mn jongste neefje wordt eind september 1 jaar en december/januari is mn middelste zusje uitgerekend van de volgende. Ik mis al zoveel van die kids! Het wordt tijd dat ik terug ga naar ons kikkerlandje en daar een leven ga opbouwen. It’s worth a shot! Lekker bij mn zusje wonen, op zoek naar een afwisselende baan en kijken of dat leven nog bij mij past.

Zoals gewoonlijk nog ff een paar weetjes over mijn leven hier:

• Op 30 juli gingen wij als reisleiding naar Cacao Beach waar Tiësto draaide. Compleet verrast dat er een half Mysteryland gaande was. 18.000 mensen op het strand uit hun dak te gaan tot 7 uur ’s ochtends!
• Nu ik het over Mysteryland heb. Dat ik een gat in de lucht heb gesprongen dat ik op tijd terug ben in Nederland om met mijn beste vriendinnetje dit jaarlijkse festival onveilig te maken.
• We een kantoorkatje hebben die we Schurkie hebben genoemd. Een lief, aanhalig en knuffelig beestje van ongeveer 10 weken.
• Dat ik niet kan wachten om mn vrienden en familie weer te zien en te knuffelen.
• Dat gasten het hier behoorlijk bont maken en we al twee uitzettingen hebben gehad.
• Dat we gevallen hebben als poepen vanaf het balkon, vallen van het balkon, je vrienden een gebroken oogkas slaan, tot twee keer toe dezelfde deur aan gort slaan en verrassend genoeg heeft nooit iemand wat gedaan.
• Dat ook tijdens dit seizoen ik geweldige mensen ben tegengekomen die ik zeker nog in Nederland ga zien.
• Maandag de enige dag is waar ik even tijd heb om een duik te nemen en mn kleurtje een update te geven.
• Dat ik niet verantwoordelijk ben voor een accommodatie en dus het enige contact met gasten heb tijdens de activiteiten.
• Dat ik dat blijkbaar goed genoeg doe dat ik meerdere malen bij gasten ben uitgenodigd voor het ontbijt dat varieerde van broodje gebakken ei met spek tot wentelteefjes. En dat ik daar uiteraard dankbaar gebruik van heb gemaakt.
• Dat er zelfs gasten zijn geweest die me uit eten namen en betaalden, omdat ze dat gezellig vonden!
• Ik het hele seizoen geen sigaretten heb hoeven kopen, omdat de promotors van Galoises mij altijd van gratis pakjes voorzien.

Ongelooflijk hoe 3 maanden voorbij vliegen. Het voelt als gisteren dat ik dolfijnen zag met mijn moeder tijdens de VIP Cruise, dat ik met de Off Road jeepsafari een slang in het wild zag en dat we vol in de ankers moesten voor een babyschildpadje dat over de weg kroop. Maar ook de opening van de Orange waarbij ik alle vrouwelijke collega’s een mooi make-upje had gegeven en we ons in cocktailjurkjes hadden gegoten. Alle gekke, dronken, mooie, lachwekkende, verdrietige, hilarische momenten die ik tot nu toe alweer heb meegemaakt. Sunny Beach is fantastisch!! En als ik straks weer in Nederland zit, kan ik terugkijken op een geweldig seizoen!

Miss you all!! XOXO

  • 06 Augustus 2011 - 09:53

    Yorick:

    Zo dan :o
    Ik wist niet dat je zoveel deed :p
    Maar klinkt nog steeds gezellig;)
    Veel plezier nog de laatste weekjes
    Groeten uit spijkenisse

  • 06 Augustus 2011 - 12:22

    Stefan:

    15 augustus. That's all i have to say ;)

  • 08 Augustus 2011 - 17:03

    Mama:

    Was weer een mooi verhaal. Ik lees hier meer dan je me verteld ha ha. Kijk er altijd naar uit. Nu samenbundelen en boek ervan maken.

    tot over 2 weken kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 2798
Totaal aantal bezoekers 106432

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: