Everyday I'm shufflin' - Reisverslag uit Nessebar, Bulgarije van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Everyday I'm shufflin' - Reisverslag uit Nessebar, Bulgarije van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Everyday I'm shufflin'

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

10 Juni 2011 | Bulgarije, Nessebar

En daar fiets je dan met je goeie gedrag… Luchtige jumpsuit aan met daaronder mn pasgekochte H&M bikini, felgroene strandtas, met daarin alle benodigdheden voor een middagje strand, over mn schouder en alvast ingesmeerd met factor 30 om niet te verbranden. Eigenlijk had ik ´t al moeten weten toen ik een half uurtje daarvoor met mijn Sunweb-collega aan het lunchen was. Genietend van mn Bacon Buttie en spicy tomatosoup verzamelden zich steeds meer kleine zwarte vliegjes om ons heen. Ik vond dat ze alleen maar irritant waren, maar als ik beter had nagedacht, waren deze kleine vliegende beestjes er natuurlijk om ons te waarschuwen voor onheilspellend weer.

Niks van de miervliegjes aantrekkend, stap ik vanaf het Mexicaanse restaurant op mn fietsje om te genieten van een welverdiende paar uurtjes strand. Het is echt heerlijk weer; de zon schijnt volop en er waait een klein briesje over de Flowerstreet. Het ruikt gewoon naar zomer. Maar dan gebeurt het… net voordat ik bij Playa ben aangekomen, transformeert het kleine briesje in harde windstoten en zie ik de koetspaarden onrustig worden. Dit ga je niet menen!! Met tegenzin besluit ik om te keren en hard door te trappen richting kantoor. Gelukkig maar, want nog geen 2 minuten nadat ik de sleutel van het kantoor omdraai, gaat het los! Het hoost, keiharde regen en om het plaatje compleet te maken… Onweer! Ineens voelt Sunny Beach meer als Rainy Beach. Gelukkig is het zo snel als het slecht weer werd ook weer fantastisch, maar inmiddels is het al einde middag en heb ik niet echt veel zin meer. Ach… gelukkig heb ik de komende weken genoeg vrije tijd om te genieten van een dagje strand, dus ik laat de moed niet zakken ;)

Maar laat ik bij het begin beginnen. Op 26 mei kwam ik ’s ochtends vroeg met mijn X-Travel en 4 Gogo-collega’s aan op de luchthaven van Bourgas. De eerste chartervlucht werd vrolijk onthaald door onze Sunweb-collega en onze contactpersoon van het agentschap. Twee jaar geleden kwam ik met mijn vriendinnetjes en aanhang op dezelfde luchthaven aan, maar was het al donker en deed het niks anders dan regenen. De bustransfer naar Sunny Beach was nu een stuk aangenamer en toch ook een beetje spannend. In het leven van reisleiding is niks zeker en bijna alles last minute. Zo wist ik dus nog niet eens waar ik ging wonen de komende 3 maanden.

Gauw genoeg werd duidelijk dat ik dit seizoen samenwoon met de eindverantwoordelijke van Gogo. Een prettig gestoorde chick met dezelfde visie als ik die ik nog van het naseizoen op Kreta ken. Een goeie match naar onze mening. We hebben een supermooi appartement gekregen. Grote woonkamer, luxe badkamer, keuken met barretje, twee balkons, airco en we delen een ruime slaapkamer. Nu Justin Bieber op de slaapkamerdeur en op het plafond hangt, voelen we ons al helemaal thuis.

Vier dagen hadden we om ons voor te bereiden op de eerste aankomst. Dus dat betekent onder andere informatieborden- en boeken maken, enveloppen schrijven en vullen, accommodaties checken en een fietstocht van 4 uur (!) lang onze acco’s met de Belgische Bulgaar van het agentschap. Maar uiteraard ook voorstellen aan 101 eigenaars/managers/personeel van uitgaansgelegenheden. Er is één Bulgaar die op dit moment zo’n 60% van alle ‘venues’ in Sunny Beach bezit en die waardeert ons zo erg dat we VIPcards hebben gekregen. Gratis toegang tot alle clubs, maar in mijn geval als eindverantwoordelijke ook op veel plaatsen gratis eten en drinken. Wow! Ik kan dit seizoen gewoon gaan sparen.

De prijzen zijn hier al superlaag, dus ik geef echt bijna geen cent uit. Stotinki om precies te zijn. Je betaalt hier in de Bulgaarse leva die weer uit 100 stotinki bestaat. Om het makkelijk te maken, deel je de prijzen hier door twee en je hebt de euro’s. Prijzen om te lachen! Gisteren hebben we in een luxe restaurant in Nessebar gegeten. Een oud schilderachtig stadje op een schiereiland zo’n 10 minuutjes met de bus van Zonnestrand. Het restaurant behoort tot de top 4 van Bulgarije. Na een driegangen-diner van knoflookbrood, peppersteak en een overheerlijke tiramisu werd de totaalrekening gepresenteerd. Wel 27 leva per persoon. Voor de rekenwonders onder ons… inderdaad €13,50 pp. Fantastisch!

Het uitgaansleven in Sunny Beach is in één woord magnifiek! Met een boulevard van 8 km lang en een altijd bruisende Flowerstreet heeft deze hotspot voor ieder wat wils. We hebben zelfs twee kroegentochten hier. Een kroegentocht Noord en een kroegentocht Zuid. Tijdens beide pubcrawls bezoeken we zo’n 6 kroegen, waar we drie kwartier blijven, en eindigen uiteindelijk in een club. Een leuke manier voor de gasten om te ontdekken welke kroeg of club het beste bij hen past. En meegaan met dat soort gezellige avondjes is voor ons werk!

Als X-Travel werken we veel samen met de Flying Dutchman en het Slam!café. Twee Nederlandse tenten met compleet verschillende muziekstijlen. Daarnaast kroegen die variëren van apres-ski tot een beachbar en de clubs zijn het summum. De Icebergh behoort zeker tot mijn favorieten. Een grote club met een Engelse manager waar ze voornamelijk commerciële muziek draaien. En dan Den Glade Viking. Een Scandinavische club waar duizenden mensen in passen. Hoe drukker het wordt, hoe meer rolluiken er open gaan. Geweldig en altijd een gekke boel. Om de zoveel tijd roept een donkere stem door de speakers: Den Glade Viking! ‘The only place where it’s alowed to dance naked on the bar!’ En geloof me… daar maken sommige mensen dankbaar gebruik van. De reisleiding van X-Travel, Gogo, Sunweb en Beachmasters heeft zn vaste plekjes in de clubs al geclaimd en die zijn heel herkenbaar aan de vele werktassen die daar gezellig naast elkaar staan.

Maar goed… De eerste aankomsten tijdens de eindexamenweek voor X-Travel zijn geweest en inmiddels alweer richting ons kikkerlandje. Op dit moment hebben mijn collega en ik dus zero gasten rondlopen. En de eerste ‘echte’ aankomst is pas op 4 juli. Dat betekent veel tijd om voor te bereiden op het hoogseizoen, meegaan met excursies en natuurlijk extra tijd om te genieten.

Afgelopen week zijn we al meegeweest naar Sozopol. Een culturele excursie met stops bij een klooster, shoppingtime in Bourgas, stadswandeling door Sozopol, een Bulgaarse lunch en een boottocht over de rivier Ropotamo die uitkomt in de Zwarte Zee. Leuk voor de gasten die thuis willen vertellen dat ze ook nog iets anders hebben gedaan naast stappen en op het strand liggen. Eigenlijk zou ik vandaag op excursie naar Istanbul gaan. De Turkse hoofdstad ligt namelijk maar op zo’n 5 uurtjes afstand met de bus. Een tweedaagse excursie met hotelovernachting, ontbijt en lunch waar je veel tijd hebt om zelf een invulling aan te geven. Daarnaast is er nog veel meer leuks te doen. Je kan naar ’t Aquapark, quad rijden, op jeepsafari, een relaxingcruise doen met Lazy Day en natuurlijk de door onszelf georganiseerde activiteiten als X-Beachgames, Nacht van Oranje en cocktailnight. Al met al… je hoeft je hier nooit te vervelen. En dat doen we ook zeker niet!

Uiteraard hebben we alweer hilarische dingen meegemaakt. Zo moeten sommige collega’s nog ff wennen aan het Engels spreken.

• Zo vroeg een Gogo-collega bij het bestellen van het eten of ze brood mocht met “smelted cheese”.
• En zei mijn X-Travel collega tegen de ober dat ze graag “walnut pie” (en dan ook fonetisch gespeld) wilde bestellen als toetje. Zoals je begrijpt kon deze ober zijn lachen niet inhouden.

Wat ook erg grappig was:

• Dat een collega een nachtelijk bezoekje kreeg en thee voor hem maakte. Maar alleen zonder te bedenken dat ze de stekker van de waterkoker niet in het stopcontact had gedaan. Funny op zich toen ze de thee klaarmaakte. Nog grappiger vond ik dat haar bezoeker de thee zonder blikken of blozen heeft opgedronken.
• Een collega helaas heeft bevestigd dat vrouwen een richtingsgevoel van 0 hebben. Ze is namelijk drie kwartier op zoek geweest naar haar appartement. En dat terwijl ze zelfs langs kantoor fietste waar ze elke dag komt.

En wist je dat:

• Het nummer ‘Party Rock Anthem’ van LMFAO HET nummer van de zomer 2011 is;
• Ik het hier regelmatig licht zie worden tijdens het uitgaan;
• Wij hier de leuke mannen vlerkies of schurkies noemen;
• We op dit moment één mannelijke collega hebben (die dus gillend gek wordt tussen zeven meiden);
• Ik de frikadellen en patatjes oorlog niet hoef te missen, omdat Sunny Beach 2 Nederlandse snackbars heeft; de Dutchy!
• Er een sollicitatie van mij loopt bij een gerenommeerd cosmeticahuis in Parijs. Als ik wordt aangenomen, ben ik vanaf 1 oktober weer terug in Nederland om daar aan de slag te gaan als Beauty Consultant/Sales Rep met de concentratie op de randstad;
• Ik heel erg hard aan het duimen ben dat ik de baan krijg en stiekem ook al op zoek ben naar een huisje in de randstad.
• 20 juni mijn papa en mama gezellig een weekje langskomen.

Zoals gewoonlijk weer een behoorlijke lap tekst, maar zo zijn jullie in ieder geval weer op de hoogte.

I’ll keep u posted! Miss you all XOXO

  • 10 Juni 2011 - 11:06

    Janneke (van Johnny):

    Hey meid,

    Klinkt allemaal goed! Ik moet zeggen dat je manier van schrijven erg prettig is, je leest er zo doorheen!
    Geniet lekker van je vrije tijd (tot 4 juli) en ik duim voor je sollicitatie! Istanbul is overigens een aanrader, dus die tocht zou ik je zeker aanbevelen.

    Have fun!
    groetjes Janneke

  • 10 Juni 2011 - 19:16

    Mama:

    Ik heb weer genoten van je verhaal. Nog ander halve week dan kan ik je weer knuffelen. En wij duimen natuurlijk heel hard. Randstad is maar ander half uurtje rijden. Nu reizen we de halve wereld voor je af. Ik klaag niet hoor zo komen we nog eens ergens.

    Dikke kus

  • 11 Juni 2011 - 14:19

    Eva:

    Wat een heerlijk verhaal weer Gwen. Zo te horen vermaak jij je prima. Geniet ervan chick. En ook mij zie je nog wel verschijnen. xx

  • 07 Juli 2011 - 12:16

    Turtles Van Valtho :

    hey de turtles / superman uit Valtho hier,

    Wij gaan ook naar SunnyBeach we twijfelen alleen nog tussen wat hotels.

    Waar kunnen we het beste zitten. Langs de 7 KM lang zandstrand.

    We willen zo het strand op kunnen (waar het ook los gaat) stand feesten/jetski en muziek. Maar het liefst ook zo in het feest gebied zodat we niet altijd een taxi hoeven te pakken of te lopen.

    Kan je niet een plaatje / map / plan posten met wat de hotspots zijn.

    Gr Superman!

    PS: je verhaal van Valtho is nice.
    FF een nieuwe foto maken op SunnyBeach

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 1377
Totaal aantal bezoekers 106182

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: