Ayutthaya en de reis naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Ayutthaya en de reis naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Ayutthaya en de reis naar Chiang Mai

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

09 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Donderdag 8 mei
'As we speak' zitten we in de nachttrein naar Chiang Mai. Het is 20.46 uur en ik hoor een baby huilen. Geen idee waar de baby zich bevindt, want op de meeste plekken in de trein zijn de lichtblauwe gordijntjes al gesloten. Hopelijk blijft de kleine niet huilen, want we komen pas over twaalf uur aan. Dan wordt het wel een hele zware nacht.

Het is dus een trein met slaapplekken. Om een idee te krijgen van onze situatie stel je je een NS trein voor met die plekken waar je met zn vieren tegenover elkaar kan zitten. Zo zitten we nu, maar om 22.00 uur komt er iemand langs om de bankjes uit te klappen en er een slaapplek van te maken. En boven ons kan je iets naar beneden trekken voor een tweede slaapplek waardoor je een soort van stapelbed creëert. En op een kwart en op driekwart een veiligheidsgordel zodat je niet naar beneden kukelt. Ik mag boven. Jeej ;)

We zijn vanavond vertrokken uit Ayutthaya, ooit de hoofdstad van Thailand met nu een hoop tempels en ruïnes. We hebben er een heerlijke dag gehad, mede door de supervriendelijke mensen.

Voor de verandering geen wekker om 6 uur, maar heerlijk uitgeslapen tot half 10. Rustig ontbeten in onze guesthouse 'Baan Eve', onze spulletjes weer ingepakt en gedropt in de bagageruimte om erop uit te gaan.

In tegenstelling tot de vorige dagen scheen de zon volop en voelden we er weinig voor om op een gehuurd fietsje op zoek te gaan naar alle hotspots. We chose the easy way en betaalden een tuktuk-chauffeur 200 baht per uur om ons een private tour te geven. Ideaal!

Gekleed in een lange rok met top en een shawl in de rugtas waren we klaar om tempels binnen te gaan en voldoende cultuurplaatjes te schieten voor ons toekomstige fotoboek. Wat een geschiedenis! En wat een prachtige overblijfselen van tempels en buddahbeelden. Zonde als je ziet wat bijvoorbeeld een brand heeft aangericht. We begonnen bij 'Wat Yai Chaya Mongkol', door naar 'Wat Maha That' en we eindigden bij de slapende buddha 'Wat Lokayasutha'.

Of we 20 baht wilden betalen voor een bloem om bij de buddha neer te leggen? Ik bedankte vriendelijk door te antwoorden met "May kha". Verrast was ik wel toen ik doorliep en zag hoe de verkopers de reeds neergelegde bloemen weer terugpakten en opnieuw verkochten aan bezoekers. Optimaal gebruik maken van de bloem denk ik...

Op het Historical Park van Ayutthaya zagen we in de verte ineens olifanten. Toen we met een kleine jumbo op de foto waren geweest waren we verkocht. Op de olifant dus! Ruim een kwartier reden we als prinsessen door het park en hadden we mooie uitzichten voor onze camerashots.

Ik heb er goed op gelet hoe ze met de dieren om gingen, maar in die korte tijd dat wij er waren kreeg onze grote vriend een kokosnoot en stuurde de Thaise man hem met zijn lichaam. Geen mishandeling voor zover ik kon bepalen. Toen we afstapten mochten we hem nog even aaien. Bijzonder moment toen er ineens een traan bij de olifant uit zn oog rolde. Zou die zo geraakt zijn door onze aanraking? Het leek echt even zo, maar ik hou ervan om dingen te romantiseren.

Inmiddels nog ruim 11 uur te gaan voordat we aankomen in Chiang Mai. ALS de trein op tijd komt. Over het algemeen slaap ik overal, maar een nacht in de trein doorbrengen wordt een primeur. Ik ben benieuwd!

Back 2 now... aangekomen in Chiang Mai na best wel goed geslapen te hebben in de nachttrein. Drie kwartier te laat vertrokken maar precies op tijd aangekomen. Dat doen we ze in Nederland niet na. Keurig opgehaald van het station door de mensen van onze guesthouse 'Baan Elephant Home, en nu aan het genieten van een broodje. We vertrekken zo naar Tiger Kingdom. S kijken of ik die baby tigers net zo leuk vind als de olifanten. Talk to you later!

XOXO Gwen


  • 10 Mei 2014 - 09:12

    Mama:

    Wat weer een bijzonder verhaal. Je weet het toeval bestaat niet alles gebeurd met een reden. Ik ben heel benieuwd naar alle foto's. Nu back to basic voorzichtig en vooral genieten. Dikke kus mama

  • 10 Mei 2014 - 09:12

    Mama:

    Wat weer een bijzonder verhaal. Je weet het toeval bestaat niet alles gebeurd met een reden. Ik ben heel benieuwd naar alle foto's. Nu back to basic voorzichtig en vooral genieten. Dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwendy

Waar ben ik nu? Op 24 augustus gaat het grote avontuur beginnen. Voor het eerst in mijn uppie backpacken door het land waar mijn roots liggen. Indonesie!! Alleen mijn ticket naar Jakarta en de eerste overnachting in een hostel heb ik geboekt. Voor de rest zie het lekker daar wel. Alle vrijheid en niemand om rekening mee te houden. Mijn feestje :) Wil je meegenieten van mijn droom? Lees vooral mee en laat eens een berichtje achter.

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 106148

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 15 Mei 2017

Gwendy en Jaivey @ Parijs

24 Augustus 2015 - 14 September 2015

Gwendy backpacken @ Indonesië

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Gwendy en Leontine backpacken @ Thailand

24 Mei 2012 - 03 September 2012

Gwendy @ Sunny Beach voor Gogo

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Gwendy @ Mayrhofen

29 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

26 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Gwendy @ Sunny Beach voor X-travel

24 November 2010 - 08 Mei 2011

Gwendy @ Val Thorens voor Husk

02 April 2010 - 20 September 2010

Gwendy @ Kreta voor Sunweb

Landen bezocht: