Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gwendy Richard - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2

Door: Gwendy

Blijf op de hoogte en volg Gwendy

05 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Zondag 4 mei/maandag 5 mei
Gisteravond hebben we het er echt even van genomen! De pingpong show hebben we overgeslagen, want we hadden een after dinner dipje. Heerlijk gegeten van het superuitgebreide en luxe buffet in het Baiyoke Sky restaurant. We wilden eigenlijk buiten op de 81e verdieping, maar doordat het vol zat werd dat de 82e verdieping binnen. Genoten van sushi tot vlees en van flensjes tot frozen strawberry daiquiri. We betaalden ruim 1000 baht terwijl je voor 200 baht ook heerlijk kan eten. Maar ach... een keertje decadent moet kunnen. En het uitzicht was onbetaalbaar!

De lieve taxichauffeur van onze luchthaven transfer gisteren wordt overigens niet meer overtroffen denken we. We hebben nu een paar keer de taxi genomen en dat ze bijna geen Engels spreken is lastig, maar dat ze smerig hun neus ophalen, smakken bij pinda's eten en de meter niet willen aanzetten is zwaar irritant. Ze willen ons allemaal afzetten, maar wij maken er een sport van om het onderste uit de kan te halen. Van taxi naar taxi totdat ze de meter aan zetten of dat ze ons een fatsoenlijke prijs bieden.

Je wordt er gewoon gierig van dat alles hier zo goedkoop is. Gisteren hebben we onze voeten laten masseren. Een half uur. Voor 2 euro! En ze weten serieus ook nog waar ze mee bezig zijn. Die staat voor vanavond weer op de planning. Door het vliegen en de warmte begonnen mn voeten er al weer uit te zien als opgezette olifantjes, maar het Thaise vrouwtje zei na de massage: "Tomorrow good!" Ze heeft nog gelijk gekregen ook!

Maar die voetjes hebben vandaag een uurtje of vier Bangkok door doorgetrapt op een fiets. Toe aan ontspanning na al die inspanning! Maar wat een heerlijk dagje :) We werden vanochtend na 10 uur slapen wakker en ontbeten met het zonnetje. Helaas verdween die toen we naar het kantoor van Co van Kessel zouden gaan. En hoe! Met mn rugtas onder mn regenjas aan trokken we een sprintje naar de eerste de beste taxi die we konden vinden. Eigenwijs dat we zijn stonden we erop dat hij zn meter aan deed. Kledder- maar dan ook echt kleddernat stapten we zijn taxi in. Resultaat 110 baht in plaats van de 200 die hij eigenlijk wilde hebben. Jaja... Zo komt splinter de winter door. Na ja... Leo en Gwen door Thailand in dit geval ;)

De fietstocht deden we met een groep van in totaal tien mensen. Allemaal Nederlanders. Omdat we zo van fietsen houden denk ik ;) Vier uur lang reden we door straatjes en supersmalle steegjes, over stijle bruggetjes en geurende - zowel aan- als onaangenaam - markten. En maar zwaaien naar de mensen en kindjes highfiven. We hadden een enorm enthousiaste gids voorop en zijn assistent achterop. Dat is handig als je zoals in mijn geval een lekke band krijgt. Dan ruil je van fiets met de assistent en pakt hij zijn bandenplaksetje erbij. Wij fietsen verder en hij haalt ons op een later moment wel weer in.

We keken binnen bij verschillende tempels en stopten onderweg voor fotomomentjes, interessante begroeiingen en voor een overheerlijke maaltijd. Met fiets en al staken we een paar keer over met een bootje en sloten we af in een longtailboat. De naam zegt het al. Een boot met een lange staart die wel met 150 km per uur over het water kan knallen. We hebben de 80 aangetikt, maar op dat water is dat een behoorlijk vaartje. Een hou-je-pet-goed-vast-anders-verlies-je-m-snelheid. Ook hebben we de vissen gevoerd. Meervallen die zo gulzig op hun voer afduiken alsof ze in geen dagen hebben gegeten. En oh ja... Zelfs wilde alligators aan de rand van de rivier. Goed vasthouden dus, want mn zwemvest was stuk. Volgens de gids had ik m puur voor de vorm aan. "Oh en wat nou als ik wel in het water donder?", vraag ik aan de gids. "Kom jij me dan redden?". Hij kijkt me aan en zegt met zijn Thaise accentje in het Engels. "Yes. First I will ask for my payment and then ofcourse I will come and save you." Juist! Leuk zo'n Thaitje met dezelfde humor :)

Voor iedereen die Bangkok nog eens gaat bezoeken... Deze fietstocht is echt een aanrader! Gelukkig hebben we het de hele tocht droog gehouden, maar een kleine verkoeling was niet gek geweest. Bloedheet hadden we het.

De terugweg naar het hotel was weer lastig. Vanavond is de grote weg afgesloten door demonstraties. Geen taxi die eraan wilde beginnen. Toch vonden we een tuktuk die het voor een reële prijs aandurfde. Helaas kwamen we echt niet verder dan de hoofdstraat. Tsja, dan maar uitstappen, elkaars hand vastpakken en als een malle door de menigte de straat oversteken. We made it! Op Khao San Road alvast een neontop voor de Full Moon party op 14 mei gescoord en nu klaar om een verfrissende douche te nemen.

Vanavond niet al te laat maken, want om 7.00 uur morgenochtend worden we opgehaald voor onze trip naar Kanchanaburi. Dat wordt dus ook onze backpack weer inpakken. Wel lekker schone was. Slechts 35 baht voor een kilo was bij de wasserette. Voor die euro liet ik het thuis ook doen. Opgevouwen en al :)

Hoe is het in Nederland? Nog wat leuks gedaan in het weekend of vandaag met Bevrijdingsdag?

Dikke kus vanuit Bangkok en tot schrijf.

XOXO Gwen

• 05 Mei 2014 - 16:38

Mama:

Wat een belevenis. Wat heb je vandaag met lek haha. Wat een hoogte zeg 82e etage Shannon ging vast niet mee. Dus party al geregeld super. Lekker slapen en op naar het volgende avontuur. Goed van jullie vh onderhandelen vd taxi's . Hier alles goed ook mooi weer maar niet zo warm xx